Antun Gustav Matoš i Zadar (CROSBI ID 500966)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Maštrović, Tihomil Antun Gustav Matoš i Zadar // 3. Kijevski književni susreti. Zbornik radova i pjesama. / Doc. dr. Stipan Matoš (ur.). Kijevo: Općina Kijevo, 2004. str. 57-68-x

Maštrović, Tihomil

Antun Gustav Matoš i Zadar

Brojne su, veze Antuna Gustava Matoša sa Zadrom. Ugledni je hrvatski pisac surađivao u brojnim zadarskim novinama i časopisima, kontaktirao s mnogim piscima što su djelovali u Zadru, a najvažnija je činjenica Matoševe veze sa Zadrom u tome što u tom gradu, godine 1905., izlazi njegova knjiga eseja pod naslovom Ogledi, za koju autor tada nije u Zagrebu mogao naći nakladnika. Matoš je surađujući u zadarskim časopisima i novinama pridonio stvaranju osebujne književne atmosfere u glavnom gradu Dalmacije. Matoš je imao i osobna poznanstva s nekim Zadranima, a s brojnim književnicima i urednicima novina u Zadru je uglavnom samo korespondirao. Redaju se brojna imena: Milan Begović, Rikard Katalinić-Jeretov, Milutin Cihlar Nehajev, Ivo Vojnović, Srđan Tucić, Joe Matošić i dr. Od Zadrana koji su osobno poznavali Antuna Gustava Matoša naročito se izdvaja Ljubomir Maštrović (1893.-1962.) koji je, u doba kada je bio student na Sveučilištu u Zagrebu, imao nekoliko zanimljivih susreta, a s velikim Gustlom se u ime Mlade Hrvatske oprostio na Matoševu pogrebu. Svoja sjećanja na velikog hrvatskog pisca, objavio je godine 1954. u Zadarskoj reviji.

Antun Gustav Matoš; hrvatska književnost

Antun Gustav Matos And Zadar

Antun Gustav Matos; croatian literature