Biomehanička analiza lokomocije i posturalnih svojstava u idiopatskih adolescentnih skolioza (CROSBI ID 339637)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Filipović, Vesna Biomehanička analiza lokomocije i posturalnih svojstava u idiopatskih adolescentnih skolioza / Medved, Vladimir (mentor); Zagreb, Kineziološki fakultet u Zagrebu, . 2003

Filipović, Vesna

Medved, Vladimir

Biomehanička analiza lokomocije i posturalnih svojstava u idiopatskih adolescentnih skolioza

Cilj istraživanja je doprinijeti screening procesu za idiopatske adolescentne skolioze primjenom testova motorike i biomehanike, čime je moguće dijagnostiku za idiopatske adolescentne skolioze proširiti u škole. Cilj je utvrditi razliku u koordinaciji između triju grupa ispitanika sa različitim posturalnim statusom pomoću 4 testa koordinacije. Cilj je utvrditi razliku u ravnoteži između dvije grupe ispitanika sa različitim posturalnim statusom pomoću 2 testa ravnoteže. Uzorak ispitanika čini 105 adolescenata u tri grupe: 1. grupa - idiopatska adolescentna skolioza (N=37), 2. grupa – loša držanja (N=31) i 3. grupa – zdrava djeca (N=37). Uzorak varijabli čine dvije grupe testova: 4testa koordinacije: koraci u stranu (MAGKUS), okretnost na tlu (MAGKONT), osmica sa sagibanjem (MAGOSS) i okretnost u zraku (MKTOZ) te dva testa ravnoteže: lijevi step test (LSTEP) i desni step test (DSTEP). Rezultati pokazuju statističku značajnost razlike pomoću testova koordinacije između tri grupe ispitanika posebno u odnosu 1. grupe sa drugim dvjema grupama. Diskriminativna razlika u motoričkom statusu posebno je izražena pomoću MAGOSS testa kao motoričkog zadatka u obliku napredovanja tijela kroz prostor. Analiza razlika utvrđena pomoću Cobb kuta između dvije grupe ispitanika (A grupa Cobb ≤ 25˚ te B grupa Cobb ≥ 26˚ ) u testovima koordinacije ne pokazuje statističku značajnost. Rezultati testova ravnoteže pokazuju diskriminativnu razliku između 1. grupe (idiopatska adolescentna skolioza) i 2. grupe (zdrava djeca) u LSTEP testu (podizanje i spuštanje sa step klupice lijevom nogom) te u 3. kanalu (reakcija platforme na pomake latero-lateralno). Analiza razlika utvrđena pomoću Cobb kuta između dvije grupe ispitanika (A grupa Cobb ≤ 25˚ te B grupa Cobb ≥ 26˚ ) u testovima ravnoteže nije statistički značajna.Rezultati pokazuju da je moguće u prostoru motorike provesti dijagnostiku idiopatskih adolescentnih skolioza, posebno pomoću testova koordinacije. Uspješno je provedena klasifikacija ispitanika u prostoru koordinacije kao i u prostoru ravnoteže, što je značajno za kliničku praksu. Rezultati ukazuju da dijagnostika pomoću Cobb kuta nije statistički značajna. Rezultati istraživanja pokazuju značajan doprinos screening procesu za idiopatsku adolescentnu skoliozu.

Idiopatska adolescentna skolioza; posturalna adaptacija; koordinacija; ravnoteža; Cobb kut

Biomechanical analysis of locomotion and of postural characteristics in idiopathic adolescent scoliosis

Idiopathic adolescent scoliosis; postural adaptation; coordination; balance; Cobb's angle