Les traditions autochtones dans les representations cultuelles figurees sur le territoire des Dalmates illyruens (CROSBI ID 501340)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rendić-Miočević, Ante Les traditions autochtones dans les representations cultuelles figurees sur le territoire des Dalmates illyruens // Romanisation und Resistenz in Plastik, Architektur und Inschriften der Provinzen des Imperium Romanum - Zbornik radova VII. međunarodnog kolokvija o problemima rimskog provincijalnog umjetničkog stvaralaštva, Koln 2.-6.05.2001.. Mainz, 2003. str. 407-419-x

Rendić-Miočević, Ante

francuski

Les traditions autochtones dans les representations cultuelles figurees sur le territoire des Dalmates illyruens

U sklopu zadane opće teme o romanizaciji i otporima njezinim procesima u različitim područjima Carstva, poglavito u oblasti figuralne plastike, autor nastoji u takvom svjetlu prikazati reljefne prikaze najpopularnijih božanstava koji potječu s područja ilirskih Dalmata. U prilogu se, na 12 karakterističnih primjera, analiziraju reljefni prikazi Silvana, Dijane i Nimfa, božanstava koji čine specifičnu autohtonu kultnu zajednicu na ukupnom dalmatskom prostoru. Naglašavaju se specifičnosti prikaza tih božanstava u priobalnom dijelu njihova teritorija, u odnosu na kontinentalno zaleđe, gdje je romanizacija znatno usporena i nikad toliko izražena kao u priobalju. Posebna pozornost posvećena je svetištima, poglavito kultnim slikama isklesanim u živoj stijeni, a također je osporena teza koju zagovara grupa suvremenih autora (Dorcey, Nagy), a koja negira autohtonost Silvanova kulta na istočnoj obali Jadrana.

romanisation; Dalmates; Silvain (Silvanus); Diane (Diana); Nymphes

Autothonous traditions in representations of cult figures on the territory of the Delmates

romanisation; Silvanus; Diana; Nymphes