Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete (CROSBI ID 109636)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Peršić, Milena ; Drljača Miroslav ; Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete // Tourism and hospitality management, Vol.9 (2003), No 2; 13 - 28-x

Podaci o odgovornosti

Peršić, Milena ; Drljača Miroslav ;

hrvatski

Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete

Troškovi kvalitete predstavljaju financijske učinke odluka menadžmenta u sustavu potpune kvalitete, što računovodstvu daje zadatak da prepozna i vrijednosno izrazi i u obliku izvještaja prezentira menadžmentu rezultate ulaganja u bolju kvalitetu, odn. posljedice odluka o zadržavanju iste razine kvalitete. Da bi računovodstvo moglo oblikovati metodološku osnovicu obuhvaćanja ove vrste troškova, potrebno je u menadžment informacijskom sustavu osigurati prikupljanje relevantnih informacija iz okruženja (vanjski aspekti) a posebno iz procesa i aktivnosti unutar poslovnog sustava (unutarnji aspekti). Katalog informacija o troškovima kvalitete formira se prema informacijskim zahtjevima menadžmenta kvalitete, uvažavajući njegove interese i potrebe ali i zahtjeve koje proizlaze iz ISO normi. Dakle, certificiranje poslovanja prema ISO normama, zahtjeva preustroj računovodstvenog informacijskog sustava, koje dobiva zadatak osiguranja relevantnih informacija za upravljanje troškovima, što je i predmet ovog istraživanja. Quality costs represent financial result of management decision in system of total quality management. The assignment to recognise these costs in management information system and evaluate them belongs to the accounting. Financial reporting presented to management, is oriented to the quality improvement, or on the present consequences of decisions on keeping the same quality level. For creating methodological basis of including these costs, the accounting department should ensure relevant information from the surrounding (outer aspects), especially from the process and activities in the business system (inner aspects). Recognizing the interests and needs of quality management as well as ISO standards, the catalogue on quality costs is being created in accordance with information requests. Therefore, the certification on ISO standards requires reorganization of accounting information system, which has to ensure relevant information for managing costs, which is the subject to this research.

troškovi kvalitete; ISO norme; računovodstvo; TQM

nije evidentirano

engleski

Interaction between Accounting and Quality

nije evidentirano

Quality Costs; ISO Norm; Accounting; TQM

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Vol.9 (No 2)

2003.

13 - 28-x

objavljeno

1330-7533

Povezanost rada

Ekonomija

Indeksiranost