Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Protekcionizam u prometu (CROSBI ID 339922)

Ocjenski rad | diplomski rad

Fosser, Nera Protekcionizam u prometu / Boras, Ivan (mentor); - (neposredni voditelj). Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2004

Podaci o odgovornosti

Fosser, Nera

Boras, Ivan

-

hrvatski

Protekcionizam u prometu

U diplomskom radu je obrađeno područje protekcionizma u prometu. Navedeno je područje od velike važnosti za Republiku Hrvatsku. Pomorska veza s otocima, poštanski promet, željeznički i cestovni transport te zračni prijevoz putnika i dobara od temeljnog je interesa za državu. Hrvatska se nalazi u situaciji kada, ako želi pristupiti Europskoj uniji, treba izvršiti slijedeće: privatizirati državna poduzeća koja se bave navedenom djelatnošću, ukinuti im protekcionističke mjere, odnosno potpore te ih prepustiti konkurenciji inozemnih tehnički naprednijih kompanija. Navedene kompanije kompanije mogu preuzeti samo atraktivne brodske linije, pruge i slično čime bi bili ugroženi interesi državljana Republike Hrvatske. Kako se to ne bi dogodilo, neobično je važno da se Hrvatska dobro pripremi za pridruživanje Europskoj uniji, prouči zakone i da se izbori za status koji omogućava dugogodišnji prijelazni period. Važno je znati koje protekcionističke mjere provodi Europska unija te ih u najvećoj mjeri iskoristiti. Preporuča se također praćenje iskustva drugih članica Europske unije, npr. Grčke koja je isposlovala period od 20 godina kao prijelazni u kojem samo grčke kompanije mogu provoditi kabotažu u povezivanju grčkih otoka morskim putem. Temeljni propisi u ovom trenutku su SSP (Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju) koji je potpisala Republika Hrvatska s Europskom unijom i Zakon o državnim potporama koji je na putu povezivanja s protekcionističkim mjerama Europske unije. Svakako treba napomenuti da kada se govori o protekcionizmu prometa treba uzeti u obzir da se on u propisima sagledava jedinstveno za sve grane protekcionizma, a ne samo za promet. Treba još napomenuti da je Republika Hrvatska i potpisnik mnogih Konvencija o prometu te bilateralnih ugovora tako da je i ranije već na taj način ušla u problematiku protekcionizma.

protekcionizam; promet; teorije protekcionizma; gospodarska politika; grane prometa; institucionalni okviri

nije evidentirano

engleski

Protectionism in traffic

nije evidentirano

protectionism; traffic; theories of protectionism; economy politics; institutional frames

nije evidentirano

Podaci o izdanju

75

12.10.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada




Ekonomija