Obrazovni dizajn i formativna procjena učinkovitosti multimedija (CROSBI ID 110097)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Batarelo, Ivana
hrvatski
Obrazovni dizajn i formativna procjena učinkovitosti multimedija
U članku je opisan proces kreiranja multimedijske instrukcije “ Hrvatska: zemlja s tisuću otoka” . Program je kreiran za korištenje u šestim razredima američkih osnovih škola, a dijelovi programa su tematski organizirani oko sadržaja i vještina povezanih uz akademske standarde američke države Arizona. U dizajnu ovog multimedijskog programa praćeni su temljeni principi sustavnog dizajna instrukcijskih materijala, te izbora medija za instrukciju. Značajna faza obrazovnog dizajna je formativna procjena učinkovitosti instrukcije koje se provodi jedan-na-jedan s malim brojem ispitanika. Osnovni cilj formativnog testiranja je dobivanje povratne informacije o tehničkim osobinama i sadržajnoj učinkovitosti instrukcije. Kako bi postigla odmak od svog projekta i objektivno procijenila njegovu tehničku kvalitetu autorica je koristila Najjarinu listu (1998) poželjnih karakteristika multimedijskih instrukcijskih materijala. Na osnovu sakupljenih podataka autorica je promijenila neke od tehničkih elemenata instrukcije (e.g., boja pozadine, boja navigacijskih odrednica, te neispravne navigacijske elemente), dodala nekoliko termina u riječnik i modificirala neka pitanja na testovima znanja. Članak sadrži grafički prikaz slijeda instrukcije, slike glavnih dijelova programa, brojčane rezultate formativnog testiranja učinkovitosti multimedijske instrukcije, te smjernice za daljnja istraživanja.
dizajn multimedija; formativna procjena učinkovitosti programa; obrazovni dizajn; tematska instrukcija
nije evidentirano
engleski
Instructional design and formative evaluation of multimedia
nije evidentirano
Multimedia design; formative evaluation of program; instructional design; thematic units
nije evidentirano