Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika (CROSBI ID 340257)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Raffaelli, Ivana
Sorić, Izabela
hrvatski
Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika
Cilj istraživanja je bio ispitati povezanost dimenzija roditeljskog stila (emocionalnost i kontrola) te samopoštovanja učenika i različitih regulacijskih stilova motivacije učenika u školi. U nastavku istraživanja, provjeravano je u kojoj su mjeri emocionalnost i kontrola majke i oca prediktori samopoštovanja djeteta i regulacijskih stilova motivacije, a onda i koliko su samopoštovanje i regulacijski stilovi prediktori za školski uspjeh. U ispitivanju je sudjelovalo 127 učenika 7. razreda osnovne škole. Utvrđena je jednofaktorska struktura svih skala SRQ-A upitnika. Utvrđeno je da nema razlike između dječaka i djevojčica u procjeni emocionalnosti majke, tj. oca. U dimenziji kontrole utvrđeno je da dječaci percipiraju kako očevi više izražavaju kontrolu u odnosu s njima nego što to percipiraju djevojčice u svom odnosus s ocem. Također, razlike između dječaka i djevojčica nisu se pokazale značajnim u njihovom samopoštovanju, u regulacijskim stilovima motivacije niti u školskom uspjehu. Korelacije među različitim stilovima motivacije bile su značajne i pozitivne. Pri tome, roditeljska emocionalnost značajno pozitivno korelira i sa introjeciranom regulacijom, identificiranom regulacijom te intrinzičnom motivacijom. Kontrola majke značajno, negativno korelira sa intrinzičnom motivacijom. Emocionalnost majke i oca značajno, pozitivno koreliraju sa samopoštovanjem, dok kontrola majke i oca značajno, negativno korelira s ovom varijablom. Emocionalnost i kontrola majke su značajni prediktori samopoštovanja. Istovremeno, emocionalnost majke se pokazala kao značajan, pozitivan prediktor za introjeciranu i identificiranu regulaciju te za intrinzičnu motivaciju. Prediktori školskog uspjeha su introjecirana regulacije, čiji smjer djelovanja na školski uspjeh je negativan, te samopoštovanje učenika, čiji smjer se pokazao pozitivnim.
Roditeljski stil; samoregulacija učenja; samopoštovanje učenika
nije evidentirano
engleski
Parental Style in relation to self-regulated learning and self-esteem
nije evidentirano
Parental style; self-regulated learning; self-esteem
nije evidentirano
Podaci o izdanju
61
01.01.2004.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zadru
Zadar