Preobrazba motiva na granici obostranog u hrvatskom slikarstvu pedesetih godina (CROSBI ID 110650)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Reberski, Ivanka
hrvatski
Preobrazba motiva na granici obostranog u hrvatskom slikarstvu pedesetih godina
Ovaj rad obrađuje značajnu komponentu apstrakcije u hrvatskom slikarstvu pedesetih godina, kojoj je polazište konkretni motiv. Riječ je o slikarskim preobrazbama na granici figurativnog, u kojima se redukcijom i sažimanjem pojavnog u predodžbeno, slikani motiv pretvara u ideju, zadržavajući u svojim abrevijacijama raspoznatljive obrise predloška, motiva od kojeg se krenulo. Na toj razdjelnici (prijelaza figurativnog u apstraktno) nastale su likovne preobrazbe motiva jedinstvenih stilskih domašaja. Najistaknutiji predstavnici (Frano Šimunović, Oton Gliha, Oton Postružnik, Slavko Šohaj, Edo Kovačević, Zlatko Šulentić, Marino Tartaglia i Ivo Dulčić), koji su krenuli tom linijom redukcije ovdje su tipološki determinirani i valorizirani.
Tranformacija motiva; slikarstvo; aptrakcija; Hrvatska; O.Gliha; F. Šimunović; Z.Šulentićntić; O.Postružnik; M.Tatraglia; I. Dulčić; S. Šohaj; E. Kovačević
nije evidentirano
engleski
The motifs transformation in Croatian abstract painting to the fifties.
nije evidentirano
Transformation; motif; abstract painting; Croatia; O. Gliha; F. Šimunović; Z. Šulentoć; O. Postružnik; M. Tartaglia; I. Dulčić; S. Šohaj; E. Kovačević
nije evidentirano