Utjecaj karbonskih vlakana na neka relevantna svojstva furnirskih ploča (CROSBI ID 110651)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Brezović, Mladen ; Jambreković, Vladimir ; Kljak, Jaroslav Utjecaj karbonskih vlakana na neka relevantna svojstva furnirskih ploča // Drvna industrija : znanstveno-stručni časopis za pitanja drvne tehnologije, 53 (2002), 1; 23-31-x

Brezović, Mladen ; Jambreković, Vladimir ; Kljak, Jaroslav

Utjecaj karbonskih vlakana na neka relevantna svojstva furnirskih ploča

Nedostatak kvalitetne sirovine za izradbu furnirskih ploča pokušava se riješiti uporabom manje kvalitetne sirovine ili vrsta drva slabijih mehaničkih svojstava. Kako bi furnirske ploče izrađene od takve sirovine zadržale željena mehanička svojstva potrebno je minimizirati negativna svojstva takve drvne sirovine. No neovisno o kvaliteti upotrijebljene sirovine u furnirskih ploča s manjim brojem slojeva postoji znatna razlika između pojedinih mehaničkih svojstava po dužini i po širini ploča. Da bi se postiglo ujednačenje i poboljšanje mehaničkih svojstava jedan od načina jest izradba kombiniranih furnirskih ploča izrađenih iz dvaju raznorodnih materijala, od kojih je jedan drvo, a drugi nedrvni materijal koji služi kao ojačivač. U tu svrhu izrađene su peteroslojne topolove furnirske ploče s dodatkom ojačivača i bez njega. Kao ojačivač upotrijebljena su dvosmjerna karbonska vlakna, impregnirana rezorcin-fenol-formaldehidnim ljepilom. Dobiveni rezultati ispitivanja pokazuju znatno povećanje savojne i vlačne čvrstoće paralelno s vlakancima, dok je okomito na vlakanca to povećanje još izrazitije, što pridonosi ujednačenju spomenutih svojstava u dužinu i širinu ploča. Iz analize modela furnirskih ploča metodom konačnih elemenata vidljivo je da karbonska vlakna uzrokuju znatno smanjenje naprezanja koja se javljaju u furniru, a s tim povezano smanjene su i deformacije materijala, što dokazuje povoljno djelovanje karbonskih vlakana na konstrukciju ojačane furnirske ploče.

furnirska ploča; karbonska vlakna; mehanička svojstva; rezorcin-fenol-formaldehidno ljepilo

Influence of carbon fibers on some relevant properties of veneer plywood

veneer plywood; carbon fibres; mechanical properties; resorcine phenol formaldehyde adhesive