Teškoće u razumijevanju prostornih odnosa kod osoba s afazijom (CROSBI ID 340394)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Knežević, Ana
Prizl Jakovac, Tatjana
hrvatski
Teškoće u razumijevanju prostornih odnosa kod osoba s afazijom
Cilj istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u auditivnom i vizualnom razumijevanju prostornih odnosa, tj fraza koje sadrže prijedloge između različitih vrsta afazija na zadacima pokazivanja slika. Ispoitivane je provedeno na uzprku od 11 ispitanika, dobi od 24 do 72 godine kojima je dijagnosticirana Brockaina i Wernickeova afazija. Ispitivane su i razlike obzirom na kategorije imenica (biološke, predmeti, geometrijski likovi) u procesu razumijevanja ovih fraza između različitih vrsta afazije. Osobe s Beockainom afazijom značajno su bolje od osoba s Wernickeovom afazijom na svim zadacima osim razumijevanju fraza koje sadrže biološke kategorije imenica koje su prezentirane vizualno. Rezultati su diskutirani u skladu s trenutnim teorijama iz stručne literature.
Prostorni odnosi; Prijedlozi; Razumijevanje; Brockaina afazija; Wernickeova afazija; Imenice
nije evidentirano
engleski
Comprehension of the locative relations in people with aphasia
nije evidentirano
Locative relations; Prepositions; Phrases; Comprehension; Brocas's aphasia; Wernicke's aphasia; Nouns
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39
11.07.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb