Barokni ormari u zavjetnoj crkvi sv. Marije Jeruzalemske na Trškom vrhu (CROSBI ID 111006)

Prilog u časopisu | ostalo

Tarbuk, Nela Barokni ormari u zavjetnoj crkvi sv. Marije Jeruzalemske na Trškom vrhu // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (2004), 28; 232-241

Tarbuk, Nela

Barokni ormari u zavjetnoj crkvi sv. Marije Jeruzalemske na Trškom vrhu

U članku se govori o dva barokna ormara visoke umjetničke kvalitete koji se nalaze u sakristiji i na oratoriju proštenjarske crkve sv. Marije Jeruzalemske na Trškom Vrhu kraj Krapine. Spominje se također i mali ugrađeni ormarić, srodnog likovnog izričaja, a smješten je u zidu svetišta kraj ulaza u sakristiju crkve. Ormari su marmorizirani, polikromirani i pozlaćeni na način istovremene oltarne arhitekture, što nije neuobičajeno u likovnom konceptu crkvenog namještaja baroknog razdoblja. Analizira se njihov gradbeno oblikovni sklop, međusobno ga uspoređujući, te relacija ovih ormara prema tipološki srodnom ormaru iz nekadašnje barokne župne crkve u Krapini. S tim u vezi dotiču se još neki primjerci polikromiranih i marmoriziranih sakristijskih ormara kontinentalne Hrvatske, kao i austrijske regije, koji srodnom likovnom koncepcijom proširuju uvid u građu kojom se ovdje bavi. Uz objelodanjene arhivske podatke vezane uz ostalu opremu u crkvi Sv. Marije Jeruzalemske, u kojima se posvetila osobita pažnja oltarima i orguljama, komparirajući uz opće stilsko tipološke karakteristike prvenstveno likovni dojam njihovih obojenih površina s onima ormara, može se pretpostaviti da su neki od anonimnih majstora koji su sudjelovali u izradi ormara, pripadnici istog kulturnog kruga, štajerske regije, iz koje su potekli majstori ansambla oltara i kućišta orgulja.

Crkveni namještaj ; barok ; 18. st. ; Trški Vrh

The Baroque Furniture in the Pilgrim Church on Trški Vrh in Hrvatsko Zagorje

Church Furniture ; Baroque ; 18th Century ; Trški Vrh