Menadžment malih i srednjih ugostiteljskih poduzeća (CROSBI ID 340526)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Cerović-Milohnić, Ines
Cerović, Zdenko
hrvatski
Menadžment malih i srednjih ugostiteljskih poduzeća
Magistarski znanstveni rad istražuje specifično područje mogućeg višeznačnog interesa znanstvene, stručne i šire javnosti. Uzimajući u obzir resursne elemente ponude, ugostiteljska je djelatnost svakako komparativna prednost hrvatskog gospodarstva. No, postojeće stanje u strukturi ponude, odnosno aktualni ugostiteljski proizvod/usluga ne omogućava uključivanje Hrvatske u trendove razvitka. Ipak, moramo biti svjesni činjenice da ugostiteljstvo predstavlja naš « ; najjači adut» ; u nadolazećim vremenima. Budućnost hrvatskog ugostiteljstva mora se temeljiti na intenzivnoj valorizaciji konkurentskih prednosti. U strateškom pozicioniranju hrvatskog turizma i ugostiteljstva ključna uloga pripada malim i srednjim ugostiteljskim poduzećima. Mala i srednja poduzeća općenito izazivaju poseban interes u analizi kretanja gospodarstva u tranziciji, pa tako i u slučaju hrvatskog gospodarstva. Njihov gospodarski i širi društveni potencijal dostatan su razlog propitivanja. U tom kontekstu razmatranje malih i srednjih poduzeća u ugostiteljstvu predstavlja dodatnu kvalitetu. Mala i srednja poduzeća odražavaju i pojačavaju obilježja destinacije u kojoj djeluju , s naglaskom na različitost, originalnost, osobnost i individualnost što su sve bitni elementi cjelokupne ponude. Stalne promjene kako u gospodarstvu , politici tako i u tehnologiji, organizaciji, organizacijskoj kulturi , sustavu obrazovanja i kulturi od iznimnog su utjecaja na ugostiteljska poduzeća, zaposlene u njim a posebice menadžment. Pod utjecajem takvih promjena stvara se « ; novo poduzeće» ; a time i « ; novi menadžment» ; . Zahtjev koji se pred menadžment postavlja u tom pogledu je njegova sposobnost upravljanja promjenama i uspostavljanja takve strategije koja omogućava prodor inovacija. U tom je kontekstu kroz vlastito empirijsko istraživanje potvrđena i dokazna jedna od bitnih poluga konkurentnosti koja se odnosi na funkciju inovativnog menadžmenta u malim i srednjim ugostiteljskim poduzećima. Potrošač-gost nalazi se u središtu pozornosti cijele organizacije. Zapravo dolazi do promjene paradigme menadžmenta. Zbog svoje brže i lakše prilagodbe promjenama iz okoline, većom fleksibilnošću i drugim prednostima osigurava se konkurentnost ovih poduzeća, dok je na menadžmentu preuzimanje odgovornog i fokusiranog upravljanja koje omogućava provođenje samostalne politike razvoja i razvitak tržišnog natjecanja, transfera novih vještina upravljanja, usvajanja novih znanja i vrhunskih tehnologija čime bi se polučili najbolji učinci u sferi upravljanja i uspješnosti poslovanja. Sposobnost prihvaćanja novih znanja i tehnologija i njihovo pretvaranje u profitni rezultat moraju postati najvažniji kriteriji uspješnosti. Menadžment malih i srednjih ugostiteljskih poduzeća kao nositelj organizacije analiziran je u kontekstu novog okruženja , posebno zahtjeva koji stoje pred njim u uvjetima gospodarske otvorenosti i konkurentnosti . Rezultati istraživanja prezentirani u radu ukazuju da temeljni cilj čini podizanje konkurentske prednosti hrvatskog ugostiteljstva, uvođenjem inovacija na području kvalitete turističkog proizvoda i marketinškog djelovanja menadžmenta malih i srednjih ugostiteljskih poduzeća kao nosioca vodeće uloge u osiguranju i pružanju onog najboljeg. Obranjen magistarski rad dana 13. veljače 2002. godine pred komisijom: Prof.dr.sc. Joža Perić, predsjednik Prof.dr.sc. Zdenko Cerović, član Doc.dr.sc. Vinka Cetinski, član
menadžment; mala i srednja poduzeća; ugostiteljstvo
nije evidentirano
engleski
Management of small and medium hospitality entreprises
nije evidentirano
management; small and medium entreprises; hospitality
nije evidentirano
Podaci o izdanju
190
13.02.2002.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za turistički i hotelski menadžment
Opatija