Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Strategijske odrednice poduzeća koje uči (CROSBI ID 340530)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Rupčić, Nataša Strategijske odrednice poduzeća koje uči / Dujanić, Marčelo (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2004

Podaci o odgovornosti

Rupčić, Nataša

Dujanić, Marčelo

hrvatski

Strategijske odrednice poduzeća koje uči

Ideja o učećoj organizaciji razvijala se kao mozaik kojemu su pridonosili brojni autori. To je filozofija koja svojim holističkim pristupom prvi put nastoji pomiriti suprotstavljene strane poduzeća i zaposlenih, odnosno svih zainteresiranih strana. Cilj je stvoriti okružje u kojem će ispunjavanje ciljeva svih zainteresiranih strana biti prirodno i obnavljajuće te istodobno jamčiti održivost. Poduzeće koje uči je takva organizacija koja ima implementirane sustave, mehanizme i procese pomoću kojih na osnovi učenja povećava sposobnost stjecanja održivih konkurentskih prednosti. Takvo poduzeće adaptivno je na promjene u okolini, neprestano povećava svoje sposobnosti za promjenom i prilagodbom, razvija individualno i kolektivno učenje te koristi rezultate učenja. Za oblikovanje poduzeća koje uči potrebne su promjene institucionalne strukture kao i fundamentalna promjena u poduzeću koja u središte stavlja učenje i tzv. kolektivni « mind shift» . Kako bi se ostvario kolektivni « Mind shift» potreban je konsenzus oko zajedničke vizije poduzeća. Ključni elementi implementacije koncepta poduzeća koje uči su vođe kao dizajneri, učitelji i mentori, angažirani fleksibilni pojedinci koji rade timski, prilagođena organizacija i kultura poduzeća poduprti informacijskom i komunikacijskom tehnologijom. Izgradnja poduzeća koje uči uključuje stoga istovremeni rad na nekoliko područja i implementaciju disciplina pa se može opisati kao puzzle igra. Pravilnim slaganjem i oblikovanjem pojedinih sastavnica može se stvoriti potpuna slika kako bi poduzeće koje uči optimalno funkcioniralo, odnosno ostvarivalo navedene ciljeve. Uvođenje koncepta poduzeća koje uči najbolje je shvatiti kao svojevrsno putovanje, budući da je koncept poduzeća koje uči filozofija koja favorizira znanje i učenje kao održivi resurs i ne predstavlja dostižan cilj već poželjan koncept kojemu treba težiti uvijek na višoj razini.

Poduzeće koje uči; organizacijsko učenje; opunomoćenje;

nije evidentirano

engleski

Strategic Guidelines of the Learning Company

nije evidentirano

Learning company; organizational learning; empowerment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

233

11.11.2004.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija