Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice (CROSBI ID 111168)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Radman, Marija ; Kovačić, Damir ; Kalit, Samir ; Havranek, Jasmina ; Kraljičković, Josip Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice // Mljekarstvo, 54 (2004), 2; 93-107-x

Podaci o odgovornosti

Radman, Marija ; Kovačić, Damir ; Kalit, Samir ; Havranek, Jasmina ; Kraljičković, Josip

hrvatski

Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice

Potražnja za prepoznatljivim proizvodima i proizvodima s dodanom vrijednošću stalno raste. Utvrđivanje čimbenika koji utječu na stavove i preferencije potrošača od velikog je značaja za pripremu takvih proizvoda za tržište. Suhi sir, jedan od tradicionalnih proizvoda šire zagrebačke regije, Danas se proizvodi isključivo na pojedinim obiteljskim gospodarstvima bez valjane kontrole sirovine i gotovog proizvoda te bez marketinške pripreme za tržište. Povećanje tržišne vrijednosti suhog sira te poboljšanje kontrole proizvodnje moguće je postići stvaranjem županijske marke sira. Uvođenje tradicionalnog sira sa županijskom oznakom kvalitete na tržište zahtijeva pomnu pripremu, odnosno proizvodnju takvog proizvoda koji će biti prilagođen zahtjevima potrošača. U ovom radu su prikazani rezultati anketnog ispitivanje potrošača koji daju polazište za određivanje tehnoloških parametara sira, a posebice za marketinško oblikovanje proizvoda, prodajnih kanala i distribucije. Rezultati su pokazali da najveći broj potrošača preferira tvrđi, kompaktan sir, svijetlo žute boje, slabije izraženog mirisa, te bi proizvodnja tradicionalnog suhog sir trebala uvažiti postavljene zahtjeve. Nadalje, pakiranje suhog sira trebalo bi, prema zahtjevima potrošača, biti u plastičnoj prozirnoj foliji. Značajan broj ispitanika mijenja suhi sir s drugim sirevima koji se mogu naći na tržištu, te je potrebno marketinškim akcijama educirati potrošača o suhom siru i njegovim svojstvima u odnosu na ostale sireve na tržištu.

suhi sir; marketing; anketa; potrošač

nije evidentirano

engleski

Marketing of the autochthonous dried cheese in Zagreb region

nije evidentirano

dried cheese; marketing; survey; consumer

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54 (2)

2004.

93-107-x

objavljeno

0026-704X

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)