crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 182822

Časopis

Autori: Findak, Vladimir; Mraković, Miloš; Prskalo, Ivan
Naslov: Stanje i perspektiva kolegija “ Metodika tjelesne i zdravstvene kulture” , “ Osnove kineziologije” i “ Tjelesna i zdravstvena kultura” na učiteljskim i odgojiteljskim studijima u Republici Hrvatskoj
( Current status and the future of the courses "Methodics of physical education", "The basis of kinesiology" and "Physical education" at teacher training colleges in Croatia )
Izvornik: Metodika (1332-7879) 3 (2002), 4; 113-122
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: stanje; perspektive; kineziologija; metodika; tjelesna i zdravstvena kultura; učiteljski studij; odgojiteljski studij
( status; future; kinesiology; methodics; phisical education; teacher training )
Sažetak:
Na temelju provedenog istraživanja na reprezentativnom uzorku nastavnika – predstavnika osam od devet (88, 89%) učiteljskih učilišta u Republici Hrvatskoj s ciljem utvrđivanja zastupljenosti kolegija: Tjelesna i zdravstvena kultura, Osnove kineziologije i Metodika tjelesne i zdravstvene kulture u programu učiteljskih učilištima u Republici Hrvatskoj te stava nastavnika navedenih kolegija o njihovoj potrebnoj zastupljenosti kako na učiteljskom tako i odgojiteljskom studiju, zaključuje se kako jedan od uvjeta kvalitetne izobrazbe budućih učitelja i odgojitelja nije ispunjen. Vrijeme potrebno za njihovu edukaciju za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području, nedovoljno je i odstupa od poželjnog stanja. S obzirom na značaj ovog područja za skladan razvoj psihosomatskih karakteristika djece, fond sati kolegija: « ; ; ; Tjelesna i zdravstvena kultura» ; ; ; , « ; ; ; Osnove kineziologije» ; ; ; i « ; ; ; Metodika tjelesne i zdravstvene kulture» ; ; ; nije primjeren. Kolegij « ; ; ; Tjelesna i zdravstvena kultura» ; ; ; trebao bi u osnovnom fondu od 120 sati raspoređenih u prva četiri semestra studija biti obvezatan a od 5. do 8. semestra s fondom od 120 sati, fakultativan. Kolegij Osnove kineziologije, kao osnove supstratne znanosti Metodike tjelesne i zdravstvene kulture, zbog temeljnog značaja tjelesnog i zdravstvenog odgojno obrazovnog područja za skladan razvoj biopsihosocijalnih karakteristika djece mora imati odgovarajući status na visokim učiteljskim školama. Povećanje fonda sati ovog kolegija na 90, i to u trećem i četvrtom semestru po 30 sati predavanja i 15 sati seminara bilo bi u trenutnim uvjetima optimalno rješenje usmjereno k podizanju razine obrazovanja budućih učitelja ali i odgojitelja predškolske djece posebice s obzirom na mogućnost uvođenja studija za stjecanje zvanja diplomiranog odgojitelja predškolske djece. Fond sati kolegija Metodika tjelesne i zdravstvene kulture u programima učiteljskih škola u Hrvatskoj je vrlo raznolik. S obzirom na bogatstvo sadržaja, metodičkih postupaka, metodičkih organizacijskih oblika rada, organizacijskih oblika rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području, činjenicom da je transformacija antropološkog statusa djeteta imperativ te da se rad odvija u raznovrsnim prostorima, nužno je dati adekvatne odgovore kroz pripremljenost budućeg učitelja za uspješno ostvarenje ciljeva i zadaća ovog područja. S obzirom na navedeno, optimalni bi fond sati trebao biti 180. Planiranjem ovoga kolegija nakon Osnova kineziologije i uz paralelnu ponudu sadržaja Tjelesne i zdravstvene kulture osigurava se kontinuitet pripremanja učitelja za rad u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području. Iako fond sati nije jedini čimbenik drži se da bi on uveliko utjecao na bolju educiranost učitelja i spremnost za rad u ovom posebice značajnom odgojno – obrazovnom području.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Stanje i perspektiva kolegija “ Metodika tjelesne i zdravstvene kulture” , “ Osnove kineziologije” i “ Tjelesna i zdravstvena kultura” na učiteljskim i odgojiteljskim studijima u Republici Hrvatskoj



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4