Komunikacija glazbenim sadržajima u pripremnom dijelu sata tjelesne i zdravstvene kulture - čimbenik optimalizacije rada (CROSBI ID 504568)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Prskalo, Ivan ; Findak, Vladimir, Novosel, Ivanka Komunikacija glazbenim sadržajima u pripremnom dijelu sata tjelesne i zdravstvene kulture - čimbenik optimalizacije rada // Četvrti Dani Mate Demarina - Interaktivna komunikacija u nastavi i odgojnim aktivnostima / Tatković, Nevenka (ur.). Pula: Sveučilište u Rijeci - Visoka učiteljska škola u Puli, 2003. str. 11-12-x

Prskalo, Ivan ; Findak, Vladimir, Novosel, Ivanka

Komunikacija glazbenim sadržajima u pripremnom dijelu sata tjelesne i zdravstvene kulture - čimbenik optimalizacije rada

Raspoloživo vrijeme za vježbanje primarni je ograničavajući čimbenik učinka procesa vježbanja. Pripremni dio sata koji &laquo ; zauzima&raquo ; 20% ukupnog sata tjelesne i zdravstvene kulture, kako zbog svoje dužine tako i zbog ciljeva i zadataka ima značajan upliv na ostvarenje operativnog cilja cijelog sata te u konačnici i globalnog cilja postavljenog prilikom planiranja i programiranja. Na uzorku koji je činilo 40 učenica i učenika 3 odjeljenja 2. razreda promatranih u 4 sata tjelesne i zdravstvene kulture odnosno u njegovom pripremnom dijelu. Registrirane su varijable frekvencija srca nakon pripremnog dijela sata i efektivno vrijeme vježbanja u pripremnom dijelu sata, s ciljem utvrđivanja efektivnog vremena vježbanja i procijene fiziološkog opterećenja u pripremnom dijelu sata kod primjene glazbenih sadržaja i bez njih. Temeljem provedenog istraživanja zaključuje se da primjena glazbenih sadržaja u pripremnom dijelu sata povećava efektivno vrijeme vježbanja osiguravajući bolje uvjete za potrebnu i moguću transformaciju antropoloških obilježja učenika. Vježbanje uz glazbu uz smanjenje monotonije motivira učenike za dugotrajnijim izvođenjem vježbe. U ovom istraživanju nije se potvrdilo značajno povećanje fiziološkog opterećenja procijenjeno frekvencijom srca na minutu poslije pripremnog dijela sata.

glazbeni sadržaji; optimalizacija; sat tjelesne i zdravstvene kulture

Communicating through Music in the First Part of Physical Education Lesson Viewed as a Factor of Exercise Optimisation

music; optimisation; physical education lesson