Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Strateško upravljanje hrvatskim turizmom na razini poduzeća (CROSBI ID 111446)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Cetinski, Vinka ; Ivanović, Slobodan Strateško upravljanje hrvatskim turizmom na razini poduzeća // Tourism and hospitality management, 9 (2003), 2; 65-78

Podaci o odgovornosti

Cetinski, Vinka ; Ivanović, Slobodan

hrvatski

Strateško upravljanje hrvatskim turizmom na razini poduzeća

Turizam je kao rijetko koja djelatnost izrazito osjetljiva na utjecaje iz makrookruženja. U uvjetima rastuće neizvjesnosti strateško upravljanje dobiva na značenju, te putem istraživanja uvjeta okruženja, predviđajući daljnji razvoj trendova i njihove implikacije na subjekte, razvojem odgovarajućih strategija na više razina, nastoji svjesno utjecati na povećanje konkurentskih prednosti kako turističkih destinacija tako i njenih subjekata. Pod pojmom “strateškog upravljanja” podrazumijeva se set upravljačkih odluka i akcija koje određuju dugoročno poslovanje subjekata u sklopu upravljačkog sustava turizma: usmjeravanje subjekata sagledavajući ključne utjecaje iz okruženja i interne činitelje. Radi se o upravljačkom konceptu koji polazi od toga da donošenje pravilno usmjerenih strateških odluka minimizira negativne efekte iz okruženja i stvara strateške prednosti za subjekte koje se mogu kapitalizirati tek u srednjem i dugom roku. (Čižmar S. (2001) Strateško upravljanje u funkciji učinkovitog razvoja turističkog ugostiteljstva u Hrvatskoj, doktorska disertacija, Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, str. 3.) Radi se o integriranom pristupu strateškom upravljanju odnosno o konceptu koji je u slučaju razvoja hrvatskog turizma najprihvatljiviji, jer samo integriranim pristupom strateškom upravljanju, horizontalnim i vertikalnim povezivanjem elemenata svih podsustava cjelovitog upravljačkog sustava i kvalitetnim partnerskim odnosima, može se polučiti stvarni i na dugi rok za subjekte u sustavu upravljanja turizmom u Hrvatskoj, pozitivan rezultat, koji će biti mjerljiv u tržišnom i financijskom smislu. U modelu strateškog upravljanja u nas potrebno je uspostaviti gospodarsku optimizaciju svih podsustava i sustava, i to kroz uspostavu efikasnosti u svim elementima podsustava, ali usklađeno i s uspostavom efikasnosti sustava u cjelini. Intenzitet i brzina pozitivnih razvojnih promjena biti će određeni tempom izgradnje poduzetništva, inovatorstva i uspostave upravljačke odgovornosti u svim segmentima i na svim upravljačkim razinama podsustava ali i turizma kao cjelovitog sustava. U ovom radu obrađuje se problematika strateškog upravljanja na mikro razini s naglaskom na razvoju odgovornosti za upravljanje poslovnim rezultatom i kapitalnim ulaganjima.

strateško upravljanje na mikro razini ; plan upravljanja imovinom ; benchmarking standardi

nije evidentirano

engleski

Business-level strategic management in Croatian tourism

nije evidentirano

Micro level strategic management ; assets management plan ; benchmarking standards

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (2)

2003.

65-78

objavljeno

1330-7533

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice
Indeksiranost