Metodički organizacijski oblici rada su značajan čimbenik programiranja opterećenja na satu tjelesne i zdravstvene kulture. Primjena odgovarajućeg metodičkog organizacijskog oblika rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području doprinosi intenzifikaciji, racionalizaciji, optimalizaciji, humanizaciji i individualizaciji procesa vježbanja. Cilj istraživanja je usporediti, odgovarajućim algoritmom predviđeno, vrijeme efektivnog vježbanja na satu tjelesne i zdravstvene kulture sa stvarnim efektivnim vremenom vježbanja učenika prvih razreda. Za konstrukciju matematičkog modela određivanja vremena efektivnog vježbanja u « ; glavnom A» ; dijelu sata tjelesne i zdravstvene kulture korišten je odgovarajući obrazac na osnovu kojeg je izrađen algoritam. Metodom sustavne opservacije došlo se do empirijskih pokazatelja efektivnog vremena vježbanja u « ; glavnom a» ; dijelu sata kod primjene paralelno izmjeničnog oblika rada gdje se razred dijeli na 4 odjeljenja od kojih dva i dva rade isti zadatak a potom mijenjaju radna mjesta. Uzorak čini 10 od 16 učenica i učenika prvog razreda II osnovne škole u Petrinji u ožujku 2002. godine. Usporedivši empirijske i planirane vrijednosti iskorištenosti « ; glavnog a» ; dijela sata pokazalo se da su empirijski podaci daleko lošiji od planiranih. Međutim primjena odgovarajućeg algoritma je dobra priprema za sat koja je u svakom slučaju neizbježna a tzv. nepredviđene situacije na satu, koji je prije svega živi proces, samo potvrđuju njenu ulogu. Razlozi lošije iskorištenosti u odnosu na podatke iz literature i one planirane su i u nespremnosti učenika I razreda za složenije metodičke organizacijske oblike rada. Primjena metodičkih organizacijskih oblika rada mora teći postupno pripremom učenika na one jednostavnije pa složenije jer ne postoji najbolji metodički organizacijski oblik rada već onaj koji je u danom trenutku najprimjereniji. |