crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 184639

Zbornik radova

Autori: Findak, Vladimir; Prskalo, Ivan
Naslov: Kineziološko motrište na ekološki odgoj
( Kinesiological view of contemporary educational issues )
Izvornik: Ekologija u odgoju i obrazovanju / Golac, Stipe ; Husanović-Pejnović, Dragica ; Vrcić-Mataija, Sanja ; Kreković, Mile ; Grahovac, Pražić, Vesna (ur.). - Gospić : Sveučilište u Rijeci, Visoka učiteljska škola u Gospiću , 2004. 216-224.
Skup: Dani Ante Starčevića - Ekologija u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum: Gospić, Hrvatska, 7-8.5.2004.
Ključne riječi: kineziologija; odgoj; ekologija
( kinesiology; education; ecology )
Sažetak:
Suvremeni uvjeti života imaju negativne reperkusije na život i zdravlje čovjeka. Kako je zdravlje pretpostavka i cilj svake kineziološke aktivnosti , ekologija se nužno postavlja i u epicentar kineziologijske znanosti. Neprirodnom načinu življenja najmlađih i mladih, izraženom kroz nedovoljan mišićni aktivitet, kao i neprimjerenom stanju njihova zdravlja, možemo se najefikasnije suprotstaviti putem odgovarajučeg provođenja nastave kineziološke kulture koja je ujedno pretpostavka i najbolji način razvoja ekološke svijesti. Povećanje mišićnog aktiviteta za svu djecu od 6/7 do 18/19 godine sasvim sigurno predstavlja značajan doprinos ne samo u pogledu zadovoljavanja njihove biološke potrebe za kretanjem, poboljšanja njihova antropološkog statusa, nego i njihova zdravlja uopće, a na taj način i doprinos ekološkom odgoju djece, učenika i mladeži, pogotovo ako smo suglasni da je odgoj prema i za kult zdravlja čovjeka epicentar ekološkog odgoja. Zato pravo pitanje glasi: što znači i najveća količina svekolikih znanja, ako su ona cijena narušena zdravlja na razini jedinke ili što znači tehnološki napredak ako je on ujedno nazadak čovječnosti na globalnoj razini. Odgovor na postavljeno pitanje može glasiti i ovako, dakle, protupitanjem: nije li ispravnije poduzeti sve da čovjek bude zdrav s pozitivnim stavom o sebi i okružju kojeg je dio, čemu bitno pridonosi i tjelesno vježbanje, a ostale obveze i ljudska pregnuća poticati do razine prirodnih individualnih mogućnosti, interesa i potreba tako da se sačuva integritet ličnosti?! S kineziološkog gledišta dvojbi nema mjesta, naprotiv, sve upućuje na zaključak da su ponuđena rješenja ne samo potrebna, nego i moguća, pa ukoliko se prije realiziraju utoliko će se prije povećati i funkcija kineziološke kulture u ekološkom odgoju djece, učenika i mladeži, a to znači i doprinos ovoga predmeta unapređivanju njihova zdravlja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4