Autori: Prskalo, Ivan
Naslov: Spontane kretne aktivnosti kao sadržaj nastavnih i vannastavnih aktivnosti učenica mlađeg školskog uzrasta
( Spontaneous Motion Activities as Part of Young Female Pupils' Curricular and Extracurricular Activities )
Izvornik: Fizičko vaspitanje (0354-0618) 1 (1991), 1; 9-11
Ključne riječi: Spontane kretne aktivnosti; učenice
( Spontaneous Motion Activities; Young Female Pupils' )
Učenice imaju razvijen fond elementarnih igara koje u najvećem broju i "donose" u školu. Karakteristike igara su određene sredinom u kojoj su nastale i u kojoj su se razvile. U ovom slučaju to je urbana sredina. Manje od polovice vremena posvećenog igri učenice provode u igranju najdraže igre. Prestanak igre uvjetovan je prestankom zanimljivosti u najvećem broju slučajeva sto je u skladu s pretpostavkom o nestalnoj pažnji ovog mlađeg školskog uzrasta. Kod izbora nastavnih sadržaja treba o ovome voditi računa. Djeca se u najvećem broju slučajeva ne odnose pozitivno prema kretnoj aktivnosti u vidu igre iz "viših ciljeva" nego zbog igre same. Natjecanje je dodatni motiv koji može utjecati na opseg kretne aktivnosti. Roditelji iako imaju u većini pozitivan stav prema igri cesto mogu zbog karakteristika urbane sredine ograničavati djecu u igri pogotovu igri sa motoričkim sadržajem ("zbog buke i susjeda") cinici nepopravljive greške jer ovaj period je vrlo značajan zbog plastičnosti djeteta za razvoj mnogih osobina i za oblikovanje pokreta. Materijalna sredstva za igru ne manjkaju djeci ovog područja tako da nisu ograničavajući faktor. Kao zaključak može se postaviti stav da se igra javlja kao vid tjelesnog odgoja i građenja ličnosti, moralnih osobina bez unaprijed postavljenog cilja. Spontana kretna aktivnost je udaljena od realnog života i stoga je njena suštinska vrijednost za razvoj djeteta veća, jer ne daje recepte već razvija sposobnost i spoznaju djece o sebi.
Google Scholar: Spontane kretne aktivnosti kao sadržaj nastavnih i vannastavnih aktivnosti učenica mlađeg školskog uzrasta