Identifikacija intelektualno nadarenih učenika na temelju rezultata testa i procjena učitelja (CROSBI ID 111696)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Silić, Berislava ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Slaviček, Melanija
hrvatski
Identifikacija intelektualno nadarenih učenika na temelju rezultata testa i procjena učitelja
Ispitivanja vrijednosti učiteljskih procjena kao indikatora nadarenosti učenika nisu suglasna u svojim rezultatima. Ovim radom željeli smo provjeriti slaganje između rezultata koje učenici trećeg razreda osnovne škole (n=258) postižu na testu intelektualnih sposobnosti i učiteljskih procjena dječje intelektualne nadarenosti. Istraživanje je pokazalo da postoji niska, ali statistički značajna povezanost između ovih dvaju indikatora (r=0.26, p<0.01)koji se ne razlikuju po strogosti selekcije i slažu se u 83% slučajeva. Na temelju rezultata testa sposobnosti i učiteljskih procjena ispitanici su razvrstani u četiri skupine: točno identificirani (nadareni prema rezultatima u testu i prema procjenama učitelja), podcijenjeni (nadareni prema rezultatima u testu, ali ih učitelji nisu procijenili nadarenima), precijenjeni (nenadareni prema rezultatima u testu, ali ih učitelji procjenjuju nadarenima) te točno neidentificirani (nisu nadareni niti prema rezultatima u testu niti prema procjenama učitelja). Skupine se međusobno razlikuju po obrazovanju majki, sudjelovanju u izvannastavnim aktivnostima, školskom uspjehu i akademskom samopoimanju. Među skupinama nema razlika s obzirom na spol, izvanškolske aktivnosti i neakademsko samopoimanje djece.
intelektualno nadareni učenici; procjene učitelja; akademsko samopoimanje
nije evidentirano
engleski
The Identification of Intellectually Gifted Pupils Based on Test-results and Teachers' Evaluations
nije evidentirano
intellectually gifted pupils; teachers' evaluations; academic self-comprehension
nije evidentirano