Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma (CROSBI ID 505692)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Petović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita
hrvatski
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen i unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, su-konstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg uvjeta učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja, kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njima. I to na način i u vrijeme u koje samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurukuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njihov razvoj, suprotstavljeno je tradiocionalnom poimanju kurikuluma utemeljenog na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma i uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj.
kurikulum; predškolski odgoj
nije evidentirano
engleski
The traditional and modern understanding of pre-school curriculum
nije evidentirano
curriculum; preschool education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
19-24-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Djetinjstvo, razvoj i odgoj : zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa
Bacalja, Robert
Zadar: Sveučilište, Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece
Podaci o skupu
Znanstveno - stručni skup Djetinjstvo razvoj i odgoj
predavanje
23.05.2003-24.05.2003
Zadar, Hrvatska