Elektrokemijska i površinska svojstva aluminija u limunskoj kiselini (CROSBI ID 329739)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Hasenay, Damir Elektrokemijska i površinska svojstva aluminija u limunskoj kiselini / Šeruga, Marijan (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 1999

Hasenay, Damir

Šeruga, Marijan

Elektrokemijska i površinska svojstva aluminija u limunskoj kiselini

Istraživana su elektrokemijska i površinska svojstva aluminijske elektrode prekrivene tankim površinskim oksidnim filmom, u otopinama limunske kiseline (pH = 2-8), primjenom različitih elektrokemijskih tehnika (potenciodinamička polarizacija, ciklička voltametrija, kulometrija uz kontrolirani potencijal, kronoamperometrija i elektrokemijska impedancijska spektroskopija). U istaživanjima su korišteni EG&G PAR Model 273A potenciostat i EG&G PAR Lock-in Amplifier Model 5310, kontrolirani pomoću računala. Aluminij u otopinama limunske kiseline pokazuje tipično pasivno ponašanje uslijed stvaranja tankog površinskog oksidnog filma, barijernog tipa. Površina aluminijevog oksida u vodenim otopinama limunske kiseline u značajnoj je mjeri hidratizirana. Hidratizacija veze aluminij-kisik u oksidnom filmu, te naknadna disocijacija površinskih hidroksilnih grupa, dovodi do mogućnosti odvijanja različitih površinskih procesa kao što su adsorpcija i površinsko kompleksiranje. Stoga su elektrokemijska i površinska svojstva aluminija u ispitivanim otopinama limunske kiseline bitno određena prisutnošću vrlo tankog i visokoprotektivnog barijernog filma na njegovoj površini, ali i različitim površinskim procesima koji se odvijaju na granici oksidni film/otopina limunske kiseline.

aluminij; limunska kiselina; korozija; pasivacija; površinski procesi

Electrochemical and surface properties of aluminium in citric acid

aluminium; citric acid; corrosion; passivation; surface processes