Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nasilje među vršnjacima - problem obitelji, škole i društva (CROSBI ID 113446)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Zloković, Jasminka Bullying - the problem of family, school and society / Nasilje među vršnjacima - problem obitelji, škole i društva // Pedagogijska istraživanja, 1 (2004), 2; 207-220-x

Podaci o odgovornosti

Zloković, Jasminka

hrvatski

Nasilje među vršnjacima - problem obitelji, škole i društva

Različita su gledišta o tome što je to društveno (ne)prihvatljivo ponašanje i koji su njegovi uzroci. Humanistički pristup prevenciji društveno neprihvatljivog ponašanja i stručnoj pomoći podrazumijeva uzimanje u obzir razvojnih procesa, bioloških i genetičkih osobina, kao i kulturalnih i društvenih čimbenika koji utječu na ponašanje individuuma. U nizu društveno neprihvatljivih ponašanja posebno ističemo pojavu nasilja koje se događa nad djecom i među djecom u različitim socijalnim sredinama, u obitelji, školi, na ulici, široj okolini. Rezultati ispitivanja koje smo proveli na uzorku od 161 učenika šestih i sedmih razreda četiriju osnovnih škola upućuju na potrebu razvijanja programa prevencije nasilja. Osim rezultata koji upućuju na zaključak o različitim oblicima nasilja među djecom u školi, zaprepašćuju podaci o učiteljevu nereagiranju u situacijama nasilja koje se događa među djecom. To je jedna od pojava na koju je nužno upozoriti kako bi se mijenjali neki neprimjereni postupci i stajališta odraslih o problemima djece. Jednu od mogućnosti vidimo i u sustavnim programima prevencije i educiranja ne samo djece već i odraslih koji su s njima u svakodnevnom kontaktu. Polazeći sa stajališta suvremene pedagogije, u radu se, sukladno temeljnim ciljevima Povelje UN-a o zaštiti i razvoju djece, predlažu neki sadržaji i metode programa prevencije nasilja među djecom. Navode se i argumenti prema kojima se, osim stručne utemeljenosti u radu na prevenciji nasilja, važnima pokazuje i socijalna osjetljivost za probleme djece.

neprihvatljivo ponašanje; nasilje među djecom; učitelji i roditelji u prevenciji nasilja

Sažetak rada napisan je na engleskom i njemačkom jeziku

engleski

Bullying - the problem of family, school and society

Različita su gledišta o tome što je to društveno (ne)prihvatljivo ponašanje i koji su njegovi uzroci. Humanistički pristup prevenciji društveno neprihvatljivog ponašanja i stručnoj pomoći podrazumijeva uzimanje u obzir razvojnih procesa, bioloških i genetičkih osobina, kao i kulturalnih i društvenih čimbenika koji utječu na ponašanje individuuma. U nizu društveno neprihvatljivih ponašanja posebno ističemo pojavu nasilja koje se događa nad djecom i među djecom u različitim socijalnim sredinama, u obitelji, školi, na ulici, široj okolini. Rezultati ispitivanja koje smo proveli na uzorku od 161 učenika šestih i sedmih razreda četiriju osnovnih škola upućuju na potrebu razvijanja programa prevencije nasilja. Osim rezultata koji upućuju na zaključak o različitim oblicima nasilja među djecom u školi, zaprepašćuju podaci o učiteljevu nereagiranju u situacijama nasilja koje se događa među djecom. To je jedna od pojava na koju je nužno upozoriti kako bi se mijenjali neki neprimjereni postupci i stajališta odraslih o problemima djece. Jednu od mogućnosti vidimo i u sustavnim programima prevencije i educiranja ne samo djece već i odraslih koji su s njima u svakodnevnom kontaktu. Polazeći sa stajališta suvremene pedagogije, u radu se, sukladno temeljnim ciljevima Povelje UN-a o zaštiti i razvoju djece, predlažu neki sadržaji i metode programa prevencije nasilja među djecom. Navode se i argumenti prema kojima se, osim stručne utemeljenosti u radu na prevenciji nasilja, važnima pokazuje i socijalna osjetljivost za probleme djece.

unacceptable behaviour; bullying; teacher and parents in the prevention of violence

Sažetak rada napisan je na engleskom i njemačkom jeziku

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (2)

2004.

207-220-x

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija