Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Education and multiculturalism (CROSBI ID 506273)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Spajić-Vrkaš, Vedrana Education and multiculturalism // School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation: Report of the Conference. Strasbourg: Vijeće Europe, 1996

Podaci o odgovornosti

Spajić-Vrkaš, Vedrana

engleski

Education and multiculturalism

Oslanjajući se na jedan od najutjecajnijih modela osobnosti u antropologiji i društvenim znanostima koji identitet objašnjava na tri razine (pripadnost ljudskom rodu, pripadnost socio-kulturnoj grupi i pripadnost sebi), autorica propituje uzroke koji su u novije vrijeme doveli do zapostavljanja osobnog identiteta na račun identiteta grupe u znanosti i javnosti općenito. U tom kontekstu, ona objašnjava zašto su u demokratskim zemljama politike kulturnog identiteta zamijenjene multikulturalnim ili interkulturalnim politikama i kako su te politike utjecale ne promjene ciljeva, sadržaja i metoda odgoja i obrazovanja na svim razinama školovanja te potakle uvođenje posebnih programa interkulturalnog ili multikulturalnog odgoja i obrazovanja. Iako se svrha uvođenja tih programa povezuje s poticanjem kulturnog razumijevanja, snošljivosti, suradnje i razmjene u višekulturalnim društvima, autorica naglašava da je, zbog načina na koji se programi interkulturalnog ili multikulturalnog odgoja i obrazovanja objašnjavaju i primjenjuju u većini škola, upitno u kojoj mjeri oni ostvaruju ciljeve pluralne demokratske zajednice. Stoga ona predlaže da se umjesto termina interkulturalizam ili multikulturalizam uvede pojam akulturizma, koji izravno upućuje na kulturni reciprocitet, odnosno na razmjenu kultura različitih grupa koje čine pluralna društva. Zbog problema koji se obrađuju, kritičkog diskursa kojim se razotkriva niz nedostataka postojećih politika i programa odgoja i obrazovanja usmjerenih na osiguranje stabilnosti kulturno pluralne zajednice, te zbog ideje akulturizma kao temelja školske djelatnosti, tekst daje originalan znanstveni doprinos teoriji interkulturalnog odgoja i obrazovanja i antropologiji odgoja i obrazovanja.

multiculturalism; interculturalism; aculturalism

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1996.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation: Report of the Conference

Strasbourg: Vijeće Europe

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

nije evidentirano