Intervencije i psihološka procjena okruženja djeteta u sklopu kompleksne rehabilitacije djece u Predškolskom odjelu Poliklinike SUVAG (CROSBI ID 506363)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gregl, Ana
hrvatski
Intervencije i psihološka procjena okruženja djeteta u sklopu kompleksne rehabilitacije djece u Predškolskom odjelu Poliklinike SUVAG
U Poliklinici SUVAG na Predškolskom odjelu u sklopu kompleksne rehabilitacije slušanja i govora i verbotonalne metode akademika Petra Guberine uveli smo organizirani radionički rad s roditeljima, uz dodatne individualne tretmane, po potrebi. Radom s roditeljima kompleksnije smo obuhvatili dijete u rehabilitaciji koje sada uz grupni i individualni logopedski tretman, ritmičke stimulacije, glazboterapiju i fizioterapijski tretman ima i tretman roditelja. Krenuli smo s pretpostavkom da je za zdrav emocionalni razvoj djeteta potrebno “ opremiti” roditelje. Roditelj koji svom djetetu zna dati na pravi način, niti previše, niti premalo, koji je poticajan, stabilan (zna se nositi sa svojim problemima), omogućava svom djetetu da primi maksimum iz rehabilitacije. Različitim tehnikama i metodama kao što su razne kreativne tehnike, razgovori, metafore, igre s ciljem osvještavanja, metode relaksacije i vođene fantazije, reframinga, odnosno, davanja novog značenja situaciji itd., psiholog dolazi do informacija o okruženju djeteta i radi istovremeno potrebne intervencije. Procjenjuju se odnosi/uloge unutar obitelji, emocionalni problemi roditelja, inficiraju li i u kojoj mjeri ti problemi dijete, relacije roditelja s djetetom, zatim se gledaju relacije roditelja s njihovim roditeljima i koji to utjecaj ima na dijete. Intervencije se rade kroz edukaciju (davanje ideje kako bi se moglo drugačije), uvidom u već navedene odnose i sebe, osvještavanjem resursa kod roditelja, što im pomaže u iznalaženju rješenja i daje snagu za promjenu nakon uvida. Intervencijama se dovodi roditelj bliže stanju integriteta, povećavaju mu se resursi i usmjerava ga se prema djetetu (prisan odnos – attachment). Uz poticajnu i sređenu okolinu djeteta može se očekivati da će dijete uzeti maksimum u rehabilitaciji, a to nam je cilj.
-
nije evidentirano
engleski
-
nije evidentirano
-
nije evidentirano
Podaci o prilogu
31-31-x.
2004.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sažetci radova /12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa, Opatija, 10-13. studenog 2004.
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije
Podaci o skupu
GODIŠNJA konferencija hrvatskih psihologa (12 ; 2004. ; Opatija)
predavanje
10.11.2004-13.11.2004
Opatija, Hrvatska