Dječje jaslice i vrtići: upute za programiranje, planiranje i projektiranje (CROSBI ID 742227)
Druge vrste radova | ostalo
• Obrazovni materijal (nedefinirano )
Podaci o odgovornosti
Auf-Franić, Hildegarde ; Oluić, Veljko ; Žarnić, Tonči ; Bertina, Marina ; Korlaet, Luka ; Rister, Vanja ; Roth-Čerina, Mia
Karač, Zlatko
hrvatski
Dječje jaslice i vrtići: upute za programiranje, planiranje i projektiranje
"Predškolski odgoj obuhvaća programe odgoja, naobrazbe, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi koji se ostvaruju u dječjim vrtićima. (...) Predškolski odgoj ostvaruje se u skladu s razvojnim osobinama i potrebama djece te socijalnim, kulturnim, vjerskim i drugim potrebama obitelji." (Zakon o predškolskom odgoju i naobrazbi, NN 10/97). Djeca od 6 (češće 12) do 36 mjeseci pohađaju jaslice, a od treće godine do odlaska u školu pohađaju vrtić. U prostorima dječjih jaslica i vrtića odvija se složen odgojno-obrazovni proces. Prostorna funkcionalna shema dječjih jaslica i vrtića proizlazi iz funkcionalnih uvjeta za provedbu programa odgojno-obrazovnog rada, boravka i igre. Treba istražiti nove funkcionalne, prostorne i oblikovne mogućnosti. Nema jednoznačnih, gotovih i završnih rješenja od programa do detalja, svaki je zadatak u tom smislu tema novih istraživanja i mogućnosti. Kao što nalazimo u svakom djetetu ličnost, tako i arhitekturom, njezinom individualnošću, a posebice cjelovitošću i jedinstvenim djelovanjem svih unutarnjih i vanjskih površina, stvaramo fizionomiju arhitekture dječjih jaslica i dječjih vrtića. Stoga je teško odrediti tipologiju dječjih jaslica i vrtića te odrediti normativne elemente. Dječje jaslice i vrtić prvi su socijalni prostor izvan obiteljskog doma s kojim djeca dolaze u kontakt, sagledavaju ga, orijentiraju se i komuniciraju s njim pa njegovo oblikovanje zahtijeva veliku pažnju i odgovornost. Unutarnji i vanjski prostori trebaju pružiti ugođaj sredine koja rado prima djecu. Ta sredina svojim prilazima i zgradama, vrtom, igralištem i opremom predstavlja jedinstvenu pedagošku misao, funkcionalno ostvarenu kroz arhitekturu.
dječji vrtići; jaslice; projektiranje; planiranje
nije evidentirano
engleski
Kindergarten and nursery: programing, planning and design
nije evidentirano
kindergarten; nursery; design; planning
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
53
2003.
nije evidentirano
objavljeno
953-6229-19-6