Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pokret u govorno-jezičnom razvoju djeteta (CROSBI ID 506648)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Gavrilović, Zdenka Pokret u govorno-jezičnom razvoju djeteta // Dijete u kretanju: zbornik radova / Kunstek, Mira (... et al) (ur.). Zagreb: Gradski ured za obrazovanje i šport, 2005. str. 63-63-x

Podaci o odgovornosti

Gavrilović, Zdenka

hrvatski

Pokret u govorno-jezičnom razvoju djeteta

Poznato je da čovjek čitavim svojim bićem sudjeluje kako u percepciji tako i u emisiji/reprodukciji govora. Iz karakteristika djece predškolskog doba proizlazi da je pokret i njegova realizacija u prostoru najprirodniji i najjednostavniji način za realizaciju svih sadržaja. Dijete i pokret su nerazdvojni. Razvojem kinestetskog osjeta dijete će razviti pojmove: vlastitog tijela u pokretu i prostoru, različitih dijelova tijela (glava, trup, ruke, noge) i različitih mogućnosti njihovog pokretanja, mogućnosti tjelesnih stavova s osjećaj za centar težišta i centar lakoće, simetričnih i nesimetričnih stavova. Različitim pokretima, različitim vježbama prijenosa težine s jednog dijela tijela na drugi, simetričnim i nesimetričnim stavovima intenzivno radimo na savladavanju ravnoteže. Vježbe prirodnih i osnovnih forma kretanja, lokomotornih aktivnosti (hodanje, trčanje, skakanje) uz vestibularne vježbe predstavljaju neiscrpne mogućnosti varijacija, specijalno korisnih za razvoj koordinacije pokreta različitih dijelova tijela i cjelokupnog razvoja djeteta. Harmonizirajući tjelesni pokret, harmoniziramo osobnost ljudskog bića sa svim mogućnostima da u svoj punoći razvije sve svoje funkcije. Stimulacije pokretom predstavljaju aktivnost baziranu na fonetsko-fonologijskim analizama i oralnoj ekspresiji. Polazeći od činjenice da je govor fizičko-biologijsko-neurološka struktura čovjeka – prirodno je da se za njegov razvoj koriste upravo ti elementi. Dijete u pokretu i prostoru ne ostaje pasivno. Ono u svojoj aktivnosti kreira različita emotivna raspoloženja u kojima se očituju različiti stupnjevi napetosti, različita vremenska trajanja, različite dinamičke varijacije. Sve to rezultira prirodnim putem stvaranja govorno-jezičnih elemenata i struktura koje su odmah stavljene u komunikacijsku funkciju s osnovnim elementom sporazumijevanja. Fonetski ritmovi u verbotonalnoj metodi su edukacijsko-rehabilitacijske tehnike bazirane na tijelu, njegovom pokretu u prostoru, a s osnovnom svrhom stimuliranja slušno-govorno-jezičnog razvoja djeteta.

-

NEPOTPUN BIBLIOGRAFSKI ZAPIS!!

engleski

-

nije evidentirano

-

nije evidentirano

Podaci o prilogu

63-63-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete u kretanju: zbornik radova

Kunstek, Mira (... et al)

Zagreb: Gradski ured za obrazovanje i šport

Podaci o skupu

DANI dječjih vrtića grada Zagreba (2005. ; Zagreb)

predavanje

11.05.2005-14.05.2005

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti