Religijske zajednice kao poduzeća (CROSBI ID 506694)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Markešić, Ivan
hrvatski
Religijske zajednice kao poduzeća
U ovom radu je autor na temelju suvremenog položaja, uloge i značenja kršćanskih crkava postavlja pitanje kako o monetizaciji religijskih zajednica, tako i o utjecaju tih zajednica na poslovanje svjetovnih gospodarskih subjekata, tako i o (samo)financiranju pojedinih, prije svega kršćanskih crkava. Bilo je stoga sasvim logično tražiti odgovor na pitanje: Hoće li Crkve, u nedostatku novčanih sredstava, biti u mogućnosti izvršiti svoje poslanje? Je li, s te strane, sasvim opravdano da i one same postaju poduzetničke institucije kako bi osigurale sredstva za provođenje svoga pastoralnog djelovanja, i da kao takve posluju s velikim novčanim iznosima? Različite su religijske zajednice na različite načine riješile svoj način djelovanja i njegovoga financiranja. Neke od njih, kao npr. tzv. scijentološka crkva, u javnosti se shvaća prije kao gospodarsko poduzeće nego li kao crkva u njezinom teološkom određenju. Druge su kao npr. Katoličke crkva u Republici Hrvatskoj pitanje svoga financiranja riješila temeljem ugovora sklopljenih između Svete Stolice iz Vatikana i Republike Hrvatske.
religijske zajednice; poduzeće
nije evidentirano
engleski
The religious community as company
nije evidentirano
the religious community; firm (company)
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Religije i novac. Zbornik radova međunarodnog simpozija
Koprek, Ivan
Zagreb: Filozofsko-teološki Institut Družbe Isusove
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096