Krčki tanci : plesno-etnološka studija = Tanac dances on the island of Krk : dance ethnology study (CROSBI ID 2803)

Autorska knjiga | ostalo

Zebec, Tvrtko Krčki tanci : plesno-etnološka studija = Tanac dances on the island of Krk : dance ethnology study / Tanac dances on the island of Krk : dance ethnology study. Zagreb : Rijeka: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Adamić, 2005

Zebec, Tvrtko

Prica, Ines ; Zaradija Kiš, Antonija

Nina Helen Antoljak

Krčki tanci : plesno-etnološka studija = Tanac dances on the island of Krk : dance ethnology study

U studiji plesne kulture otočana Krka tanci su prikazani kao osnovna i nezaobilazna, jedinstvena pojava, koju sami Krčani doživljavaju kao jedan od najvažnijih simbola identifikacije. Govori se o neposrednim iskustvima tijekom istraživanja, o tancima u literaturi, o sopcima kao ponosnim i uglednim nositeljima tradicije koji svoje znanje stječu u obitelji, o njihovim školama i promjenama koje se u sopnji ogledaju s obzirom na promjene životnih uvjeta. Mogućnosti plesne etnologije otkrivaju se kroz poglavlja o povijesti i stanovništvu, o izmjenama vlasti, migracijama, jeziku, glagoljici i popovima glagoljašima, pjevanim kolima, te identitetu otočana. Navode se razlike između grada Krka kao stare romanske enklave u kojoj sopele i tanci nikada nisu zaživjeli i ostalih otočnih mjesta, kaštela i sela, u kojima su tanci i sopele osnovni simboli identiteta i glazbene i plesne kulture. Autor ne opisuje prvenstveno i jedino tanac, njegove inačice, nego istražujući tance otkriva mnoštvo drugih značenja u životu otočana povezanih s plesnim zbivanjima. Knjiga ima 396 stranica, od toga je 70 stranica na engleskom jeziku imajući na umu mnoštvo iseljenih Bodula, opremljena je crno-bijelim i kolor fotografijama, kazalom na hrvatskom, te indeksom na engleskom jeziku.

Krk; tanac; plesna etnologija

Tekst na hrvatskom i engleskom jeziku. Bibliografija, kazalo, index.

Tanac dances on the island of Krk : dance ethnology study