Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije (CROSBI ID 341368)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Peček, Martina
Radanović, Ines
hrvatski
Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije
Kritičko mišljenje je razložno, odgovorno i vješto odlučivanje o tome što treba vjerovati ili uraditi. Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije istraživano je u dvije osnovne škole na području grada Zagreba: OŠ ˝Marija Jurić Zagorka˝ i OŠ ˝Malešnica˝. Za potrebe istraživanja odabrana su 10 odjela 8. razreda. U obje škole nastava se izvodila prema posebnim pripremama koje osiguravaju učenicima učenje strategijom kritičkog mišljenja. Nastavni postupak kritičkog mišljenja uz aktivnost postavljanja hipoteze na zadani tekst primijenjen je tijekom obrade gradiva nastavnih jedinica Organi za disanje i Organi za glas i Bolesti i njega organa za disanje. Za početno mjerenje korišten je test predznanja učenika o Sustavu organa za disanje, a na kraju istraživanja je obavljeno završno mjerenje usvojenog znanja u obliku igara za ponavljanje. Istraživanje pokazuje da upotreba strategije kritičkog mišljenja u nastavi biologije razvija sposobnost kritičkog mišljenja učenika te ih potiče na aktivno sudjelovanje u nastavi i učenju. Primjenom strategije kritičkog mišljenja u nastavi učenicima učenje postaje zanimljivije, brže i lakše te se temelji na stvarnim primjerima iz života. Završno mjerenje usvojenog znanja učenika pokazalo je bolje rezultate učenika pokusnih razreda, kako u kvaliteti i količini znanja tako i u većoj snalažljivosti u postavljanju hipoteza na zadani tekst.
kritičko mišljenje / učenik / nastava biologije / 8. razred / igre za ponavljanje
nije evidentirano
engleski
Encouraging students critical thinking in biology class
nije evidentirano
critical thinking / student / biology class / 8th grade / repetition games
nije evidentirano
Podaci o izdanju
82
28.01.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb