Osamdeset godina života i rada Rajmunda Kuparea -biobibliografija (CROSBI ID 31107)

Radelj, Petar Marija Osamdeset godina života i rada Rajmunda Kuparea -biobibliografija // Svjetloznak / Radelj, Petar Marija (ur.). Zagreb: Golden Time, 1994. str. 293-333-x

Radelj, Petar Marija

Osamdeset godina života i rada Rajmunda Kuparea -biobibliografija

Kupareo, rođen u Vrboskoj na Hvaru, dominikanac od 1930., svećenik, Stepinčev suradnik i nakladnik ratnih godina, hrvatski politički emigrant, sveučilišni profesor estetike i aksiologije u Čileu od 1951., član Čileanske akademije znanosti i umjetnosti, romanopisac, pripovjedač, dramaturg, filozofski pisac i skladatelj... na hrvatskoj kulturnoj sceni ostaje i nakon smrti. I to poglavito kao pjesnik. Padre Rajko, kako su ga zvali prijatelji, hrabro se okušao u raznim književnim, filozofskim i glazbotvornim rodovima, ali je, prema nepodijeljenom sudu javnosti, u poeziji dao najviše. Možda ne samo stoga što se rodio kao pjesnik, nego i zato jer spada u pjesnike koji su ujedno i znanstvenici. Takvi u jednu vrstu stvaralaštva odražavaju načela i dosljednost drugoga, komplementarnog poziva. Liričar božićnih radosnica, korizmenih elegija i uskrsnih slavopoja ; pjesama o zemlji i moru ; o sreći i spoznaji, nadi i sjeti... nezaobilazan je pjesnik zanosa hrvatske zemlje i njezinih ljudi. Hrvatskoj zemlji, jedinoj Domovini kojoj je ostao vjeran između tolikih koje je mogao imati, i u koju se vratio nakon dugih godina iseljeništa, Kupareo je posvetio najviše svojih stihova.

Rajmund Kupareo (1914.-1996.), pjesnik, filozof

Eighty years of life and work of Rajmund Kupareo - biobibliography

Rajmund Kupareo (1914-1996), poet, philosopher