Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila (CROSBI ID 341626)

Ocjenski rad | diplomski rad

Koletić, Tanja Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila / Petrović, Ivan (mentor); Perić, Nedjeljko (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2005

Podaci o odgovornosti

Koletić, Tanja

Petrović, Ivan

Perić, Nedjeljko

hrvatski

Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila

Osnovni cilj bilo kojeg sustava suspenzije je izolacija strukture od vanjskih utjecaja. Klasični sustav suspenzije automobila je ujedno i pasivni nači suspenzije jer se ne dovodi dodatna sila u sustav upravljanja. Ovakav način upravljanja nosi sa sobom i određena ograničenja koja se javljaju kao posljedica odabira parametara opruge i prigušenja. Nasuprot tome aktivna suspenzija koristi aktuator sa značajnim utroškom energije, no zato se parametri sustava prilagođavaju trenutnoj situaciji u kojoj se vozilo nalazi. U današnjim sustavima upravljanja sve je češća upotreba distribuiranih sustava, tj. svi podaci među čvorovima upravljačke petlje izmjenjuju se preko komunikacijske mreže. Jedan takav sustav je i automobil u kojem se svakim danom radi povećanja udobnosti i sigurnosti implementira sve više upravljačkih petlji. U ovom radu opisano je i simulirano na računalu upravljanje aktivnom suspenzijom kao jedinom upravljačkom petljom u komunikacijskoj mreži. Regulacija sustava vrši se regulatorom po varijablama stanja. U stvarnom sustavu javljaju se kašnjenja i gubici prilikom prijenosa podataka zbog čega može doći do nestabilnosti i pada kvalitete odziva sustava prilikom upravljanja. Kako bi se ovo izbjeglo pogodno je koristiti estimator punog ili reduciranog reda za proračun trenutnih varijabli stanja. Drugi dio ovog rada odnosi se na korištenje jedne komunikacijske mreže od strane više upravljačkih petlji. Ovdje je potrebno koristiti algoritam za proračun perioda i trenutaka uzorkovanja u pojedinoj petlji kako bi se smanjilo vrijeme prijenosa poruka među čvorovima i osigurala stabilnost svakog pojedinog sustava.

CAN; distribuirani sustav; regulator po varijablama stanja; aktivna suspenzija

nije evidentirano

engleski

Vehicle active suspension control

nije evidentirano

CAN; distributed systems; state space regulation; active suspension

nije evidentirano

Podaci o izdanju

93

20.09.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika