Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Multimedij i multimedijska instruktivna poruka (CROSBI ID 31170)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Lauc, Tomislava ; Mikelić, Nives Multimedij i multimedijska instruktivna poruka // Informacijske znanosti u procesu promjena / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.). Zagreb: Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 95-115

Podaci o odgovornosti

Lauc, Tomislava ; Mikelić, Nives

hrvatski

Multimedij i multimedijska instruktivna poruka

U članku su objašnjena različita tumačenja multimedija i njegov razvoj. Također se uvodi pojam multimedijske instruktivne poruke (MIP), koju nećemo pronaći ni u jednoj tipologiji znanja, a važna je zbog svoje svrhe namjernog utjecanja na zapamćivanje i razumijevanje sadržaja. MIP je ona poruka koja se izmjenjuje između pošiljatelja i primatelja s ciljem poticanja procesa usvajanja znanja i boljeg razumijevanja sadržaja, a obavezno sadrži i tekst i sliku. Oblikovanje MIP-e na računalu mora biti u skladu s načinom na koji ljudi obrađuju informacije. Kod oblikovanja poruke potrebno je iskoristiti prednosti vizualnog i slušnog kanala i pripaziti da primatelja ne opteretimo neograničenom količinom sadržaja. Informacijski stručnjaci koji sudjeluju u oblikovanju MIP-e moraju osvijestiti postojanje dva kanala za obradu informacija, ne smiju zaboraviti da primatelji imaju ograničen kapacitet radne memorije te svakako moraju misliti na to da ljudi aktivno obrađuju informacije. Modeli koji prikazuju način na koji primatelji obrađuju pisanu riječ, govor i slike pretpostavka su za uspostavu pravila oblikovanja MIP-e, a njihovo razumijevanje dat će smjernice svakom informacijskom stručnjaku u oblikovanju poruke. Još jedan od ključnih pojmova koji se javlja uz multimedij je interaktivnost. Iako se s njom susrećemo svaki dan, ono što je kod računala jedinstveno i revolucionarno je da ta interaktivnost svakom korisniku pruža mogućnost izbora svog vlastitog puta kroz informacije, navigaciju i oblikovanje vlastitog iskustva.

multimedij, hipermedij, multimedijska instruktivna poruka, interaktivnost, usvajanje znanja

nije evidentirano

engleski

Multimedia and multimedia instructional message

nije evidentirano

multimedia, hypermedia, multimedia instructional message, interactivity, learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-115.

objavljeno

Podaci o knjizi

Informacijske znanosti u procesu promjena

Lasić-Lazić, Jadranka

Zagreb: Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2005.

953-175-221-4

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti