Mehanika III - Uvod u analitičku mehaniku s osnovama teorije vibracija (CROSBI ID 742298)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Pustaić, Dragan ; Wolf, Hinko ; Tonković, Zdenko Mehanika III - Uvod u analitičku mehaniku s osnovama teorije vibracija. Zagreb: Golden marketing - Tehnička knjiga, 2005. 290..

Pustaić, Dragan ; Wolf, Hinko ; Tonković, Zdenko

Mehanika III - Uvod u analitičku mehaniku s osnovama teorije vibracija

Knjiga je podijeljena u dvije velike cjeline, a to su Elementi analitičke mehanike i Osnovi mehaničkih vibracija. Cjelokupno gradivo podijeljeno je u pet poglavlja, a pored toga, sadrži još predgovor, sadržaj, popis oznaka fizikalnih veličina i mjernih jedinica, uvod, kazalo imena, kazalo pojmova i popis literature. U uvodnom dijelu prvog poglavlja definiraju se pojmovi kao što su sustav čestica i mehanički sustav, opisuje se položaj toga sustava te se analiziraju stupnjevi slobode gibanja mehaničkih sustava. Potom se provodi klasifikacija kinematičkih veza u sustavu. Definiraju se poopćene koordinate sustava, poopćene brzine i poopćene sile i uspostavlja se veza između poopćenih i Descartesovih koordinata. Prikazane su jednadžbe ravnoteže mehaničkog sustava u poopćenim koordinatama. Također se razmatra mogućnost izračunavanja poopćenih sila pomoću potencijalne energije sustava. Isto tako se pokazuje kako se izvode poopćene sile koje potječu od disipacijskih viskoznih sila. Uvodi se Rayleighova disipacijska funkcija. Drugo poglavlje nosi naziv Princip virtualnih radova. U njemu se uvode pojmovi kao što su: virtualni pomak, virtualna brzina, virtualni rad itd., te se analizira primjena principa virtualnih radova na mehanički sustav u ravnoteži. Nakon toga se iznose osnove metode virtualnih brzina te se ukazuje na njene prednosti u analizi složenih mehaničkih sustava kakvi su npr. mehanizmi. Isto tako , izvodi se opća jednadžba dinamike, tj. definira se D'Alembert-Lagrangeov princip. Izvod i opis Lagrangeovih jednadžbi za česticu s dva stupnja slobode gibanja te za sustav čestica dan je u trećem poglavlju. U četvrtom poglavlju obrađuju se vibracije sustava s jednim stupnjem slobode gibanja. Prikaz započinje analizom slobodnih vibracija neprigušenog sustava, a nakon toga slijedi analiza slobodnih prigušenih vibracija. Opisane su različite vrste prigušenja u vibracijskim sustavima. Uz pretpostavku viskoznog prigušenja u sustavu, razmatra se kritično, potkritično i natkritično prigušenje. Slijedi sustavna analiza prisilnih vibracija mehaničkog sustava s hormonijskom uzbudnom silom. Posebna pozornost se posvećuje rješenju diferencijalne jednadžbe za prisilne vibracije u kompleksnom području. Slobodne vibracije neprigušenog mehaničkog sustava s dva stupnja slobode gibanja razrađene su u posljednjem, petom poglavlju udžbenika. Primjenom D'Alembertovog principa izvode se diferencijalne jednadžbe gibanja te se nakon toga, uz pretpostavku harmonijskih pomaka, rješenjem frekvencijske jednadžbe dobiju dvije vlastite kružne frekvencije promatranog vibracijskog sustava. Potom se izračunaju i skiciraju glavne forme vibriranja.

viša dinamika; analitička mehanika; mehaničke vibracije

Mechanics III - Introduction in the analytical mechanics with basic of the theory of vibration

advanced dynamics; analytical mechanics; mechanical vibrations