Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinos prometne medicine razvoju gospodarstva u RH u svezi novih zakonskih propisa o sigurnosti u prometu (CROSBI ID 509034)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Missioni, Eduard ; Mlinarić, Marijan ; Huber, Đuro ; Mlinarić, Ivo Doprinos prometne medicine razvoju gospodarstva u RH u svezi novih zakonskih propisa o sigurnosti u prometu / Kolenc, Jurij (ur.). Ljubljana: Fakulteta za pomorstvo in promet Univerza v Ljubljani, 2005. str. 282-287-x

Podaci o odgovornosti

Missioni, Eduard ; Mlinarić, Marijan ; Huber, Đuro ; Mlinarić, Ivo

francuski

Doprinos prometne medicine razvoju gospodarstva u RH u svezi novih zakonskih propisa o sigurnosti u prometu

Doprinos prometne medicine razvoju gospodarstva u RH u svezi novih zakonskih propisa o sigurnosti u prometu Dr. sc. Eduard Missoni, Fakultet prometnih znanosti Dr. med. Marijan Mlinarić, ministar unutarnjih poslova Prof. dr. Đuro Huber, Veterinarski fakultet Prof. dr. Ivo Mlinarić, predsjednik Senata Akademije medicinskih znanosti Hrvatske SAŽETAK Novi zakonski propisi o sigurnosti u cestovnom prometu, koji su stupili na snagu 20. kolovoza 2004., brzo su pokazali svoju učinkovitost. Tako je u 2003. broj smrtno stradalih iznosio 701, a u 2004. se smanjio i iznosi 607, što u prosjeku znači smanjenje za 13, 4%. Taj pad izazvan je, ne samo povišenjem kazna za prekršaje, nego znatnim dijelom što je novim propisima zabranjena vožnja osobama koje u krvi imaju i najmanji promil alkohola, dok je u prethodnim zakonskim propisima kažnjavanje provođeno, ako je količina alkohola bila 0, 5 i više posto promila. Naravno, da taj zakonski propis nije rado prihvaćen, obzirom na navike i interese ugostiteljstva, pa je on još uvijek predmet sporenja putem sredstava javnog informiranja. Drugi značajan iskorak postignut je primjenom zakona o obveznom nošenju kaciga za motocikliste i bicikliste. Ipak, još uvijek, veći broj sudionika u prometu ne koristi kacige, pa je od 20. kolovoza do studenoga 2004. bilo 7.805 prekršaja. To znači da, ili su previše niske kazne za ovakve prekršaje, ili poduka u srednjim školama, i nastavnim centrima za obuku vozača, nije adekvatna. U sagledavanju opće sigurnosti u prometu, pogotovo na autocestama, postoji obveza izgradnje zaštitnih ograda, kao i omogućavanja prijelaza za divljie životinje. To u našim prilikama ima veliko značenje, jer glavne autoceste, koje su u izgradnji, prolaze kroz područja bogata divljim živitinja, uključujući i velikim zvijerima koje su i mnogim zemljama Europe istrijebljene. . U manjku, ili neadekvatnom postavljanju prijelaza, posebno zelenih mostova, krupne životinje će preskakati, ili na drugi način prelaziti žičanu zaštitnu barijeru uz autoceste. Tako od prometa svake godine stradava dvadesetak smeđih medvjeda, uključujući i dva na autocesti kroz Liku. , U takovim slučajevima, ne stradavaju samo životinje , nego dolazi i do oštećenja vozila, ali na sreću do sada bez ozlijeđivanja i smrtnih slučajeva ljudi. Očekivati je da će ovakvi međuakademski simpoziji izmjenom iskustava dati bolje smjernice, kako unaprijediti sigurnost u prometu.

cestovni promet; Hrvatska; prevencija nesreća

nije evidentirano

engleski

Contribution of traffic medcine to development of economy in RH in relation to the new traffic safety regulations

nije evidentirano

trafficaccidents; prevention; Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

282-287-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kolenc, Jurij

Ljubljana: Fakulteta za pomorstvo in promet Univerza v Ljubljani

Podaci o skupu

Nepoznat skup

poster

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Biologija