Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Došljaci u hrvatskoj renesansnoj drami (CROSBI ID 509221)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Ljubić, Lucija Došljaci u hrvatskoj renesansnoj drami // Krležini dani u Osijeku 2004. &#8211 ; ; Zavičajno i europsko u hrvatskoj drami i kazalištu / Hećimović, Branko (ur.). Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005. str. 43-60-x

Podaci o odgovornosti

Ljubić, Lucija

hrvatski

Došljaci u hrvatskoj renesansnoj drami

Prikazane konture dramskih došljaka koje ova analiza prati od Hvaranina Lucića i Parožića, preko Dubrovčana Nalješkovića, Držića i Sasina, a završile s ponovno jednim Hvaraninom, Benetovićem, neosporno svjedoče o čvrstoj duhovnoj i književnoj povezanosti hvarskih i dubrovačkih renesansnih dramatičara. Likovi došljaka u renesansnu su dramu prodirali postupno. Otvaranje realističnoga prostora u pastorali obilježilo je dovođenje likova seljaka, a razvojem komedije i obradom tema iz svakodnevice pružena je mogućnost da se na sceni pojave i likovi došljaka. Izuzev Lucićeve Robinje, gdje likovi došljaka ostaju u petrarkističkom ozračju, u ostalim se dramskim tekstovima došljaci kreću komediografskim žanrovima, uglavnom u eruditnoj ili u seljačkoj komediji. Skupina našijenskih došljaka veća je od likova stranaca, što se može temeljiti na realnom udjelu u broju stanovništva, ali i na njihovu jačem utjecaju na svakodnevni život Dubrovnika i Hvara. Budući da došljaci ne tvore tematsku okosnicu izabranih drama i ne stvaraju osnovnu intrigu pa nerijetko ostaju u pratnji glavnih zbivanja, zanimljivo je uočiti visok stupanj podudarnosti u oblikovanju tih likova. Neosporno, razlog se može tražiti i u poštivanju pojedinih komediografskih žanrova pa prema tome i u oblikovanju tipova, ali i među likovima došljaka uočljive su razlike. Dubrovački su dramatičari, posebice Nalješković i Držić, bili grublji i oporiji, dok se u nekoliko hvarskih dramskih tekstova uočava više želje za smijehom i intrigom, komični žalci rjeđe su upereni protiv došljaka, a češće su motivirani staleškim razlikama.

hrvatsko kazalište; hrvatska drama; renesansa

nije evidentirano

engleski

Newcomers in Croatian Renaissance drama

nije evidentirano

Croatian theatre; Croatian drama; Renaissance

nije evidentirano

Podaci o prilogu

43-60-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Hećimović, Branko

Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti