Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Položaj proizvođača povrća u suvremenom tržišnom lancu istočne Hrvatske (CROSBI ID 509756)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Lončarić, Ružica ; Tolušić, Zdravko ; Tolić, Snježana Položaj proizvođača povrća u suvremenom tržišnom lancu istočne Hrvatske // Zbornik XL. znanstvenog skupa hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem / Kovačević, Vlado ; Jovnovac, Sonja (ur.). Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005. str. 89-90

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Ružica ; Tolušić, Zdravko ; Tolić, Snježana

hrvatski

Položaj proizvođača povrća u suvremenom tržišnom lancu istočne Hrvatske

Proizvodnja povrća postaje sve atraktivniji i značajniji oblik poljoprivredne proizvodnje u usporedbi s proizvodnjom žitarica. Udio povrća u sjetvenoj strukturi Hrvatske iznosi 12 % (prosjek 1998-2002), od čega je 98 % u privatnom vlasništvu. Cilj rada bio je istražiti položaj i karakteristike proizvođača povrća Istočne Hrvatske kako bi se otkrili problemi, značaj interakcije s prodajnim subjektima te pronašli načini poboljšanja performanci koje čine proizvodno-prodajni lanac povrća. Istraživanje je provedeno putem telefonske ankete među 29 proizvođača registriranih kao dobavljači trgovinskih lanaca na području 5 županija Istočne Hrvatske. Rezultati ankete pokazali su da su proizvođači povrća mlađi i neusporedivo bolje formalno poljoprivredno obrazovani u usporedbi s hrvatskim prosjekom. Stoga ne iznenađuju podaci o prinosima za sve vrste analiziranog povrća koji su bili od 50% do nekoliko puta viši od službenih podataka (DZS, FAO baze podataka). Značajan utjecaj na uključivanje mladih proizvođača u ovaj vid proizvodnje imao je razvoj trgovinskih lanaca (kako stranih tako i domaćih) na hrvatsko tržište što je induciralo proizvođače na spontano udruživanje. Formiranje proizvođačkih organizacija odgovara trgovinskim lancima zbog jednostavnijeg koordiniranja poslovanja dok su u isto vrijeme proizvođači uglavnom zadovoljni suradnjom zbog sigurnosti otkupa i isplate proizvoda u dogovorenom roku. Orijentiranje trgovinskih lanaca na domaće proizvođače u skladu je s probuđenom svijesti hrvatskih potrošača o kupovini domaćih proizvoda.

proizvodno-prodajni lanac ; tržište ; povrće ; proizvođačke organizacije ; trgovinski lanci

nije evidentirano

engleski

Vegetable producers position in actual Eastern Croatia market chain

nije evidentirano

production-selling chain ; market ; vegetable ; production organizations ; hypermarkets

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-90.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kovačević, Vlado ; Jovnovac, Sonja

Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

XL znanstveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem

predavanje

15.02.2005-18.02.2005

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)