Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prilog razvoju nekonvencionalnih zrakoplova za priobalje Hrvatske (CROSBI ID 329832)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Galović, Borivoj Prilog razvoju nekonvencionalnih zrakoplova za priobalje Hrvatske / Bazijanac, Ernest (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 1998

Podaci o odgovornosti

Galović, Borivoj

Bazijanac, Ernest

hrvatski

Prilog razvoju nekonvencionalnih zrakoplova za priobalje Hrvatske

Usporedna raščlamba europsko-mediteranskog pročelja, unutar kojeg je gravitacijski smješteno jadransko priobalje Hrvatske, s gospodarskog, prometnog, demografskog i ekološkog aspekta rezultira kvantitativnim i kvalitativnim pokazateljima: kontinuirane depopulacije i postupnog odumiranja otočkih naselja u posljednjih 80 godina, nerazvijenim otočkim naseljima i otocima kao podsustavima hrvatskog prostora zbog prometne nepovezanosti. Priobalje koje povećava granice hrvatskih teritorijalnih voda za dvije trećine i na kojem živi jedna trećina stanovništva od golemog je geopolitičkog značenja za Hrvatsku. Istodobno na otocima, po kojima je Hrvatska u razmatranom europsko-mediteranskom pročelju na prvom mjestu, i po broju i po razvedenosti, živi svega 2, 6 posto stanovništva. Otoci su stoga najosjetljiviji prostor kojeg treba prometno povezati. Ekološki čisti, s privlačnom mediteranskom klimom čine turistički privlačan prostor te ih prometnim povezivanjem treba približiti Europi, kojoj gravitacijski pripadaju i po kulturnom i povijesnom nasljeđu. Ciljevi gospodarskog razvoja su turizam i poljoprivreda, a kako je površinom najveći dio otoka relativno malen, kao optimalne grane prometa su pomorski i zračni promet, jer ne zahtijevaju izgradnju puteva ili tračnica, a jedina zahtijevana prometna infrastruktura su luke. Specifičnosti priobalja, a naročito otoka kao skupa mikrosvijetova, nameće zahtjevne značajke zrakoplova, koji bi istodobno optimalno udovoljio u razmatranom prostoru i zahtjevima suvremenog prijevoza. S utvrđenim kvantitetom prometne tražnje za zračni domaći promet od 19 do 23 putnika po otočkom naselju, hidrozrakoplov udovoljava svim zahtjevima osim izravnom povezivanju 50 posto ukupnog broja otočkih naselja, koja nisu priobalna. Utvrđena realna mogućnost konstruiranja i izgradnje nekonvencionalnog zrakoplova zahtjevanih performansi: nosivosti, doleta, brzine itd., daje rješenje optimalnog zrakoplova za razmatrano područje. Zahtjevani prostor za slijetanje i uzlijetanje površinom treba svega četrdesetinu površine malog otočkog aerodroma za konvencionalni zrakoplov. Svojim značajkama VTOL zrakoplov udovoljava zahtjevu interurbanog prijevoza, hranitelja velikih zrakoplova nacionalnog avioprijevoznika na klasificiranim kontinentalnim aerodromima, kao i parajavnom prijevozu. Udovoljava i zahtjevima državnih službi - obalne straže, potrage i spasavanja, hitne medicinske pomoći. Od ukupne letne misije, 95 posto leti kao avion s turboprop motorima što ga čini najekonomičnijim sredstvom zračnog prometa. Takvo optimalno rješenje treba služiti kao osnova buduće tehnologije zračnog prometa u prostornom i prometnom planiranju prometnog povezivanja jadranskog pribalja.

Nekonvencionalni zrakoplov; Zrakoplov za vertikalno polijetanje i slijetanje; Služba za potragu i spasavanje; služba medicinskog spasavanja iz zraka

nije evidentirano

engleski

Contribution to unconvencional aircraft development for Croatian Coast

nije evidentirano

Unconvencional aircraft; Vertical Take off and Landing; Hydro-aircraft; Search and rescue service; Emergency medical service; Commuter

nije evidentirano

Podaci o izdanju

223

09.07.1998.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika