Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole (CROSBI ID 342216)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Gliha, Marija
Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati razumijevanje osnovnih principa zbrajanja: aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti u kontekstu konkretnih objekata (u našem ispitivanju su to bili medvjedići i bomboni), kako bi bolje razumijeli važnost i razvoj dio-cjelina znanja. Prepoznavanjem načina na koji je cjelina sastavljena od različitih dijelova predstavlja smisao broja i leži u osnovi mnogih veza među zadacima zbrajanja. Principi kao što su aditivnost, komutativnost i asocijativnost osnovna su svojstva zbrajanja, a istraživanje redoslijeda po kojem djeca uče o njima otvara put za razumijevanje razvoja dio-cjelina znanja. Ispitivanje je provedeno na dvije skupine ispitanika, skupini predškolske djece i skupini učenika prvog razreda osnovne škole. Prvi problem istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u razumijevanju tri osnovna principa zbrajanja. Rezultati su pokazali da ne postoji statistički značajna razlika u razumijevanju principa u smislenom kontekstu odnosno ispitanici su podjednako dobro razumijeli svaki od principa. Drugi problem istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u razumijevanju principa zbrajanja između predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole. Dobiveni rezultati pokazali su da postoji statistički značajna razlika u razumijevanju principa aditivnosti u smislenom kontekstu između te dvije skupine djece, dok za principe komutativnosti i asocijativnosti nije dobivena statistički značajna razlika. No, treba naglasiti da su obje skupine bile prilično uspješne u rješavanju zadataka koji su odražavali razumijevanje osnovnih principa zbrajanja.
zbrajanje; djeca
nije evidentirano
engleski
Basic principles of addition in preschool children and first grade elementary school students
nije evidentirano
addition; children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
01.09.2004.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb