Pisanje u hrvatskome kod djece govornika manjinskih jezika (CROSBI ID 511073)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kuvač, Jelena
hrvatski
Pisanje u hrvatskome kod djece govornika manjinskih jezika
Čitanje i pisanje, osnovna znanja koja se usvajaju polaskom u školu, nastavak su jezičnoga razvoja predstavljenoga pisanom riječi. Iako se pisanje određuje kao kulturološka vještina kojom se ovladava sustavnim poučavanjem, ovladavanje pisanjem uvelike ovisi i o usvojenosti jezika. Istraživanja učenja pisanja u jednojezične djece pokazala su da djeca griješe u početnim fazama razvoja vještine pisanja te da pogreške proizlaze iz nerazvijenih predvještina pisanja, jezičnih i ortografskih pravila. Kod djece koja vještinom pisanja ovladavaju istovremeno u dva jezika, materinskome i stranome ili drugome, osim pogrešaka koje proizvode i jednojezična djeca, pojavljuju se i pogreške uvjetovane međujezičnim utjecajima. Na primjeru mađarske i romske djece kojima je hrvatski više strani nego drugi jezik prikazat će se pogreške koje ta djeca proizvode u procesu učenja pisanja na hrvatskome jeziku.
pisanje; manjinski jezici; hrvatski jezik; drugi jezik
nije evidentirano
engleski
Writing in Croatian as L2 by children, speakers of minority languages
nije evidentirano
writing; minority languages; Croatian; second language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2005.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Hrvatski kao drugi i strani jezika
predavanje
14.10.2005-15.10.2005
Zagreb, Hrvatska