Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja (CROSBI ID 117899)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pastuović, Nikola
hrvatski
Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja
U radu se problematizira koncept kataloga znanja i nacionalnog obrazovnog stndarda u svjetlu postavki i teorije kurikula. Utvrđuju se konceptualne sličnosti između kataloga znanja i pojma kurikula te odnos između kataloga znanja i obrazovnog standarda. Kako se obrazovni standardi uglavnom odnose na ishode obrazovanja, a ne na ulaze i proces u obrazovanju, značajno je pitanje razumijevanja ciljeva, odnosno ishoda obrazovanja. Oni se u suvremenoj Europi razumiju kao ključne kompetencije čijem se stjecanjem mladi i odrasli osposobljavaju za život u sve kompleksnijem društvu. Zato se kurikularne reforme provode polazeći od novih ključnih kompetencija, a ne od postojećih programa. Katalozi znanja, što su u Hrvatskoj preimenovani u Hrvatski nacionalni obrazovni standard, ne slijede metodologiju izrade kakva je uobičajena u razvijenim europskim zemljama. Mogući pozitivni učinci kataloga na rasterećenje i modernizacija postojećih programa ne bi trebali proizvesti dojam o izlišnosti kurikularne reforme koja polazi od novih ključnih kompetencija kakva je provedena u zemljama Europske unije.
kurikul; obrazovni standardi; katalozi znanja; ključne kompetencije
nije evidentirano
engleski
Curriculum Theory, National Educational Standards and Catalogues of Knowledge
nije evidentirano
curriculum; educational standards; catalogues of knowledge; key competences
nije evidentirano