Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja (CROSBI ID 117899)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Pastuović, Nikola Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja // Metodika, 6 (2005), 11-22-x

Podaci o odgovornosti

Pastuović, Nikola

hrvatski

Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja

U radu se problematizira koncept kataloga znanja i nacionalnog obrazovnog stndarda u svjetlu postavki i teorije kurikula. Utvrđuju se konceptualne sličnosti između kataloga znanja i pojma kurikula te odnos između kataloga znanja i obrazovnog standarda. Kako se obrazovni standardi uglavnom odnose na ishode obrazovanja, a ne na ulaze i proces u obrazovanju, značajno je pitanje razumijevanja ciljeva, odnosno ishoda obrazovanja. Oni se u suvremenoj Europi razumiju kao ključne kompetencije čijem se stjecanjem mladi i odrasli osposobljavaju za život u sve kompleksnijem društvu. Zato se kurikularne reforme provode polazeći od novih ključnih kompetencija, a ne od postojećih programa. Katalozi znanja, što su u Hrvatskoj preimenovani u Hrvatski nacionalni obrazovni standard, ne slijede metodologiju izrade kakva je uobičajena u razvijenim europskim zemljama. Mogući pozitivni učinci kataloga na rasterećenje i modernizacija postojećih programa ne bi trebali proizvesti dojam o izlišnosti kurikularne reforme koja polazi od novih ključnih kompetencija kakva je provedena u zemljama Europske unije.

kurikul; obrazovni standardi; katalozi znanja; ključne kompetencije

nije evidentirano

engleski

Curriculum Theory, National Educational Standards and Catalogues of Knowledge

nije evidentirano

curriculum; educational standards; catalogues of knowledge; key competences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6

2005.

11-22-x

objavljeno

1332-7879

Povezanost rada

Pedagogija