Kako predvidjeti razvoj materijalstva? (CROSBI ID 512148)

Čatić, Igor Kako predvidjeti razvoj materijalstva?. 2005

Čatić, Igor

Kako predvidjeti razvoj materijalstva?

Odgovoriti na pitanje o budućem razvoju materijala i proizvodnih postupaka znači predvidjeti daljnji razvoj materijalstva. Pritom je materijalstvo zajedničko ime za materijaliku i proizvodnu tehniku. Materijalima obuhvaća proizvodnju i primjenu materijala, temeljenu na spoznajama i dostignućima prirodnih znanosti: fizike, kemije i sve učestalije biologije. Svrha je materijaliku proizvodnja tvari ili materijala potrebnih proizvodnih i primjenskih svojstava a proizvodne tehnike pravljenje tvorevinâ definiranog geometrijskoga oblika i njihovih potrebnih uporabnih svojstava. Nameće se pitanje kako predvidjeti budućnost materijalstva. Na temelju dviju raščlambi, fraktalne prošlosti i budućnosti opće tehnike i zakonitosti sustavnosne teorije odgovor je potvrdan. Na temelju tih dviju raščlambi moguće je predvidjeti budućnosti dviju umjetnih, čovjekovih tehnikâ: biotehnike i tehnike (neživoga). Iz opisa prirodne i umjetne tehnike moguć je zaključak. Usprkos sve učestalijoj proizvodnji mikrodijelova i nanodijelova (razina atoma) i u vrlo dalekoj budućnosti prevladavat će makrodijelovi. Jednom razvijeni postupci mogu se samo inovirati. Istodobno može se očekivati i revolucionarni razvoj materijala, silaskom na razinu n-1, subatomsku razinu.

materijalstvo; korjenit razvoj materijala; inovativni razvoj postupaka i proizvoda

How to predict the future of materials technology?

materials technology; revolutionary development of materials; innovative development of production procedures and products