( Evaluation of the Plagiarism Detecting Software )
Izvornik: Zbornik radova 7. simpozija Hrvatskog društva za medicinsku informatiku / Kern, Josipa ; Hercigonja Szekeres, Mira (ur.). - Zagreb : Medicinska naklada d.o.o. , 2005. 40-44.
Skup: 7. simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku
Mjesto i datum: Rijeka, Hrvatska, 21.10.-21.10.2005.
Ključne riječi: medicinska edukacija; prijevara; intelektualno vlasništvo; medicinska informatika; prisvajanje autorskog vlasništva; znanstvenoistraživačka čestitost; Medicinski fakultet
( medical education; medical ethics; fraud; intellectual property; copyright; medical informatics; plagiarism; scientific misconduct; schools; medical universities )
Cilj. Procijeniti vrijednost programske potpore za otkrivanje neovlaštenog prisvajanja autorskog vlasništva (WCopyfind) te ukazati na prednosti i nedostatke korištenja računalnog programa WCopyfind-a u nastavi Medicinske informatike. Korištenjem računalnog programa Wcopyfind utvrditi prisutnost prisvajanja autorskog vlasništva prilikom pisanja seminarskog rada kod studenata medicine s obzirom na težinu upozorenja da je prisvajanje autorskog vlasništva zabranjeno. Utvrditi pojavnost razlike između triju generacija studenata medicine u odabiru teme seminarskog rada s obzirom na njenu složenost i dostupnost (tiskana ili elektronička). Ispitanici i postupci. Tijekom tri akademske godine, 290 studenata medicine koji su pohađali nastavu iz Medicinske informatike napisali su seminarski rad prema jednom od četiri ponuđena predloška. Dva od četiri ponuđena predložka bila su dostupna samo u tiskanom obliku, a druga dva i u elektroničkom obliku. Jedan rad u tiskanom i jedan u elektroničkom obliku smatrani su jednostavnijim, a preostala dva tematski složenijim. Generacija 2002. bila je samo upozorena da seminarski rad mora biti njihovo autorsko djelo, generaciji 2003. istaknuta je izričita zabrana prepisivanja te je posljednjoj ispitivanoj generaciji (2005.) dodatno objašnjeno da će se seminarski radovi ispitati računalnim programom za okrivanje izravnog prepisivanja teksta te kazniti studenti koji su prisvojili autorsko vlasništvo. Seminarski radovi su testirani računalnim programom za otkrivanje neovlaštenog prisvajanja autorskog vlasništva "WCopyfind" koji je prebrojavao broj riječi iz fraza od 6 i više riječi koje su identične izvorniku i studentskom radu. Udio prepisanog teksta izračunat je kao omjer broja prepisianih riječi i ukupnog broja riječi u studentskom radu. Rezultati. Studenti generacije 2002. u prosjeku su prepisali 17%, studenti generacije 2003. 21% te studenti generacije 2005. 2% teksta (P<0.001). Tijekom generacija studenti su više izabirali složenije teme (P<0.001) i teme u elektroničkom zapisu (P<0.001). Zaključak. Prisvajanje autorskog vlasništva prisutno je kod studenata medicine. Obaviještavanje studenata o korištenju alata za otkrivanje prepisivanja prilikom evaluiranja seminarskih radova te posljedničnom kaznom odvraća studente od neovlaštenog prisvajanja autorskog vlasništva. Kroz generacije, studenti više biraju složenije teme i teme u elektroničkom zapisu.
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Projekt / tema: 0062044
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita