Metakognitivno nadgledanje i razumijevanje pri čitanju kod dvojezične i jednojezične djece (CROSBI ID 512611)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor
hrvatski
Metakognitivno nadgledanje i razumijevanje pri čitanju kod dvojezične i jednojezične djece
Uspješno čitanje zahtjeva poznavanje strategija čitanja i motiviranost za njihovu upotrebu. Strategijsko čitanje se pokazuju u različitim postupcima koji čitatelji koriste pri nadgledanju razumijevanja. Postati aktivan strategijski čitatelj u dva jezika može biti još kompleksniji zadatak. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati dobne razlike u nadgledanju razumijevanja, percipiranoj upotrebi strategija i razumijevanju pri čitanju kod učenika osnovnih škola od petog do osmog razreda, koji se razlikuju u stupnju dvojezičnosti. Sudionici su bili 235 učenika od 5. – 8. razreda iz četiri talijanske osnovne škole u Rijeci, te 525 učenika dvije hrvatske osnovne škole u Rijeci. Primijenjeni su on-line zadaci iz Upitnika metarazumijevanja (Pazzaglia, Beni i Caccio, 1999) i zadatak nadopunjavanja (cloze task) kao mjere nadgledanja razumijevanja. Također je upotrijebljen Upitnik strategijskoga čitanja (Kolić-Vehovec, Bajšanski, 2001), koji se odnosi na samoprocjenu primjena strategija tijekom čitanja, a dvojezična djeca procijenila su i vlastitu uspješnost i čestinu upotrebe talijanskoga jezika. Razumijevanje pri čitanju kod dvojezične djece s talijanskim kao prvim jezikom podjednako je razumijevanju kod jednojezične djece, ali je bolje nego kod dvojezične djece s talijanskim kao drugim jezikom.Kod on-line zadataka nadgledanja dvojezična djeca s talijanskim kao prvim jezikom pokazala su bolje rezultate od dvojezične djece s talijanskim kao drugim jezikom. Napredovanje u on-line zadacima nadgledanja kod dvojezične djece pokazalo se između petoga i sedmog razreda, a značajno napredovanje u razumijevanju je dobiveno između sedmoga i osmog razreda. Kod dvojezične djece, kao značajni prediktori razumijevanja pri čitanju pokazali su se on-line zadaci nadgledanja.
metakognitivno nadgledanje; razumijevanje pri čitanju; dvojezični učenici
nije evidentirano
engleski
Metacognitive monitoring and reading comprehension in bilingual and monolingual students
nije evidentirano
metacognitive monitoring; reading comprehension; bilingual students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
41-x.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja
Zagreb: Naklada Slap
Podaci o skupu
XVI Dani Ramira Bujasa
predavanje
11.12.2003-13.12.2003
Zagreb, Hrvatska