Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Haiku izraz kao jedan od načina rehabilitacije jezika i govora kod učenika sa specifičnim jezičnim teškoćama (CROSBI ID 512777)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šimunović, Zrinka Haiku izraz kao jedan od načina rehabilitacije jezika i govora kod učenika sa specifičnim jezičnim teškoćama // Kongres logopeda Hrvatske (3.2005. Dubrovnik) ; Razvoj i nove perspektive u jezičnoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka. Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 32-x

Podaci o odgovornosti

Šimunović, Zrinka

hrvatski

Haiku izraz kao jedan od načina rehabilitacije jezika i govora kod učenika sa specifičnim jezičnim teškoćama

Na 7. i 8. Festivalu dječje haiku poezije održanom u ožujku 2004. i 2005. g. u Zagrebu, dvije učenice iz OŠ Poliklinike SUVAG su osvojile prva tri mjesta u svim natjecateljskim kategorijama. Specifične jezične teškoće zbog kojih se ove učenice nalaze u Poliklinici SUVAG nisu bile zapreka da napišu haiku pjesme koje je prosudbena komisija ocijenila veoma dobrim i vrednovala prvim mjestom. Tijekom ove dvije školske godine nastali su brojni haiku stihovi vezani uz godišnja doba, neke promjene i pojave u prirodi, te u raznoraznim situacijama koje su učenike potaknule da svoja zapažanja i osjećaje smisleno i jasno uobliče ovakvom formom. Pokazalo se da je za djecu s jezičnim teškoćama, kratka i jednostavna haiku forma izražavanja veoma bliska njihovom jezičnom izrazu koji je nešto “ oskudniji” u svakodnevnoj komunikaciji, ali ovako usmjeren na određeni motiv može imati snagu pjesničke slike.Čitanje haiku pjesama i poticanje na pisanje vlastitih razvija mnoge sposobnosti. Dijete uči zapažati, prepoznavati i imenovati, uspoređivati i zaključivati, usmjeravati pažnju, doživljavati i osjećati, razvijati asocijacije i istraživati, usvajati gramatičku normu jezika, nijansirati značenja riječi i na kraju samostalno oblikovati svoj jezični izraz – što je zapravo sastavni dio rehabilitacije nedovoljno razvijenog jezičnog izraza kod ove djece. Ali ovaj put ne “ suhoparno” na ciljanom unaprijed priređenom jezičnom materijalu, već doista stvaralački- kao potvrda vlastitih sposobnosti, što je možda od svega i najvažnije. Istodobno se kod djece razvija stav prema okolini i svijest o svijetu i pojavnosti života u bezbroj oblika. Stoga se sa sigurnošću može reći da je pisanje haiku pjesama jedan od najkreativnijih načina rehabilitacije jezičnog izraza kod djece s jezičnim teškoćama

specifične jezične teškoće; rehabilitacija; haiku forma

nije evidentirano

engleski

Haiku expression as one of the ways to rehabilitate language and speech with students with specific language difficulties

nije evidentirano

specific language difficulties; rehabilitation; haiku form

nije evidentirano

Podaci o prilogu

32-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kongres logopeda Hrvatske (3.2005. Dubrovnik) ; Razvoj i nove perspektive u jezičnoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka

Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

Kongres logopeda Hrvatske (3.2005. Dubrovnik) ; Razvoj i nove perspektive u jezičnoj terapiji i dijagnostici

predavanje

28.09.2005-01.10.2005

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija