Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stanje čitanja i pisanja kod osoba kojima je izrečena odgojna mjera u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 512792)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Butorac, Željka ; Leljak - Turžanski, Stanislava Stanje čitanja i pisanja kod osoba kojima je izrečena odgojna mjera u Republici Hrvatskoj // Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka. Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo ; Odsjek za logopediju, Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 64-64

Podaci o odgovornosti

Butorac, Željka ; Leljak - Turžanski, Stanislava

hrvatski

Stanje čitanja i pisanja kod osoba kojima je izrečena odgojna mjera u Republici Hrvatskoj

Tipovi ustanova i gdje je provedeno ispitivanje: Odgojni zavod u Turopolju, Odgojni zavod u Bedekovčini, Okružni zatvor u Zagrebu-Remetinec, Okružni zatvor u Splitu, Dom za odgoj u Splitu (Odjel stručno-odgojnog rada, Poludnevni boravak pri domu, Poludnevni boravak pri OŠ). Cilj istraživanja: utvrditi koliko osoba u ovim ustanovama imaju disleksiju, koliki je postotak osoba s disleksijom u odnosu na opću populaciju, utvrditi u kojim segmentima čitanja i pisanja ove osobe s disleksijom imaju najviše problema kao i u razumijevanju, memoriranju pisane građe. Načini ispitivanja: intervju , prilagođen i dopunjen upitnik (priredila doc.dr.sc. Mirjana Vancaš), od 27 pitanja, baterija ispitnog materijala za utvrđivanje čitanja s razumijevanjem, uzimanje podataka iz dosjea štićenika. Uzimali smo podatke o štićenicima koji su polazili školu po prilagođenom programu, individualiziranom pristupu u radu (članak 4 Pravilnika) koji su imali problema s učenjem ili ponavljali razred, teškoće u učenju hrvatskog jezika, matematike i stranog jezika, a posebno probleme u ponašanju u osnovnoj školi. Rezultati ispitivanja: ispitano je 264 štićenika, od kojih 54 žene. Dob ispitanika: 12-55 godina kod muških, a 13-48 godina kod žena. Obrazovni nivo: od nepismenih do jednog magistra znanosti. Sa disleksijom je otkriveno: 96 muških osoba (45, 71%) i 14 ženskih osoba (24, 56%), zajedno 110 ispitanih osoba (41, 66%). Najviše osoba s disleksijom ima u PSP u boravku u osnovnoj školi. Zaključak: izuzetno je važno rano otkrivanje disleksije već pri upisu u osnovnu školu, a posebno rad logopeda u školama kao prevencija školskog neuspjeha i poremećaja u ponašanju.

disleksija

nije evidentirano

engleski

The state of reading and writing among persons whom an educational measure was pronounced in the Republic of Croatia

nije evidentirano

dyslexia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

64-64.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici: zbornik sažetaka

Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo ; Odsjek za logopediju, Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

III. Kongres logopeda Hrvatske: Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici

predavanje

28.09.2005-01.10.2005

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Logopedija, Pedagogija