Segmentiranje tržišta s pomoću cluster analize (CROSBI ID 342963)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Cibreva, Aleksandra
Horvat, Jasna
hrvatski
Segmentiranje tržišta s pomoću cluster analize
Poduzeća moraju precizno odlučiti kako i kamo će usmjeriti svoj proizvod ili proizvode, marku ili više njih, na odabranim segmentima tržišta. Potrebe i želje potrošača na ciljnim tržištima moraju se materijalizirati u obliku određenog marketinškog spleta u koji se, osim proizvoda, ubraja cijena, promocijske aktivnosti i distribucija. Posebno je važno uspješno izmjeriti kako potrošač doživljava proizvod i gdje ga je pozicionirao u odnosu na konkurentsku ponudu. Kad bismo imali točno definiranu ciljnu skupinu svojih proizvoda i znali njezine osobine, bio nam u velikoj mjeri olakšan put prema uspješnomu poslovanju. Kad uspijemo utvrditi ciljnu skupinu i odrediti njezinu veličinu, marketing postaje jednostavniji, od definiranja proizvoda i njegove cijene do prodaje i promidžbe. U ovom magistarskom radu se segmentiralo tržište u cilju određivanja ciljnu skupinu na koju će se buduća marketing koncepcija osvrnuti. Problem koji je bio uočen u tvrtki, je bio veliko osciliranje prodaje Doncafe kave na makedonskom tržištu. Nakon uočavanja problema od financijskim rezultatima poslovanja, zaposlenici u trvtki složili su se napraviti terensko istraživanje kako bi su uzrok problema lakše utvrdio, budući da se radi o proizvodu koji spada u širokoj potrošnji. Istraživanje tržišta je provedeno na uzorku od 150 ispitanika, a statistička analiza prikupljenih podataka pokazala je da tržišni lideri su Grand i Paskalin kava, a da Doncafe kavu potrošači su pozicionirali na trećem mjestu. Detektirana je potencijalna skupina Doncafe kave korisnika, te se nadalje utvrdilo o kakvom se demografskom profilu skupine radi. Moguće je zaključiti kako je najveća skupina zaposlena, u braku, u kućanstvu od 4 člana te s primanjima od 15.000-25.000 den. Nakon analize potencijalne skupine prema demografskim i životne navike može se zabilježiti da rezultati koji su dobijeni su jednaki na rezultate ukupnog uzorka.
segmentiranje tržišta; statistička analiza; cluster analiza; neuronske mreže
nije evidentirano
engleski
Market segmentation with Cluster analysis
nije evidentirano
market segmentation; statistical analysis; cluster analysis; neural network
nije evidentirano
Podaci o izdanju
130
16.07.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek