Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama (CROSBI ID 343076)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pavić, Janina
Sorić, Izabela
hrvatski
Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama
Rezultati studija provedenih u području istraživanja okoline učenja pokazali su da kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika utječe na učeničko školsko postignuće i stavove prema školi, odnosno, na njihovu motivaciju za učenje. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi da li učenici privatnih i državnih srednjih škola različito percipiraju interakciju koju tijekom nastave ostvaruju sa svojim nastavnicima. U istraživanju je sudjelovalo 184 ispitanika, učenika dviju privatnih (107 učenika) i dviju državnih (77 učenika) gimnazija u Splitu. Za potrebe istraživanja konstruirana je Skala autoritativnog stila rukovođenja razredom (rukovođenje je bitna dimenzija interakcije nastavnik-učenik), a primjenjene su i dvije subskale Upitnika razredne okoline učenja (Grgin i Cvek-Sorić, 1990): Individualizacija i Zadovoljstvo. Motivacijska orijentacija učenika mjerena je trima subskalama: Orijentacija na učenje, Orijentacija na izvedbu i Orijentacija na izbjegavanje truda (Niemivirta, 1999). Rezultati su pokazali da su učenici privatnih gimnazija generalno zadovoljniji svojim školama, kvalitetom nastave i nastavnicima, ujedno procjenjuju da je rad u tim školama više prilagođen njihovim individualnim potrebama nego učenici državnih škola. Učenici privatnih škola također u većoj mjeri doživljavaju svoje nastavnike kao autoritativne. Učenici privatnih škola pokazuju i značajno veću Orijentaciju na učenje i Orijentaciju na izvedbu, dok učenici državnih škola u većoj mjeri iskazuju Orijentaciju na izbjegavanje truda.
interakcija učenik-nastavnik; rukovođenje razredom; motivacijska orijentacija; privatne i državne škole
nije evidentirano
engleski
Quality of teacher-student interactions in private and public secondary schools
nije evidentirano
teacher-student interaction; classroom management; motivational orientation; private and public schools
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
11.07.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za psihologiju
Zadar