Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama (CROSBI ID 343076)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pavić, Janina Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama / Sorić, Izabela (mentor); Zadar, Odjel za psihologiju, . 2005

Podaci o odgovornosti

Pavić, Janina

Sorić, Izabela

hrvatski

Kvaliteta interakcije učenik-nastavnik u privatnim i državnim srednjim školama

Rezultati studija provedenih u području istraživanja okoline učenja pokazali su da kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika utječe na učeničko školsko postignuće i stavove prema školi, odnosno, na njihovu motivaciju za učenje. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi da li učenici privatnih i državnih srednjih škola različito percipiraju interakciju koju tijekom nastave ostvaruju sa svojim nastavnicima. U istraživanju je sudjelovalo 184 ispitanika, učenika dviju privatnih (107 učenika) i dviju državnih (77 učenika) gimnazija u Splitu. Za potrebe istraživanja konstruirana je Skala autoritativnog stila rukovođenja razredom (rukovođenje je bitna dimenzija interakcije nastavnik-učenik), a primjenjene su i dvije subskale Upitnika razredne okoline učenja (Grgin i Cvek-Sorić, 1990): Individualizacija i Zadovoljstvo. Motivacijska orijentacija učenika mjerena je trima subskalama: Orijentacija na učenje, Orijentacija na izvedbu i Orijentacija na izbjegavanje truda (Niemivirta, 1999). Rezultati su pokazali da su učenici privatnih gimnazija generalno zadovoljniji svojim školama, kvalitetom nastave i nastavnicima, ujedno procjenjuju da je rad u tim školama više prilagođen njihovim individualnim potrebama nego učenici državnih škola. Učenici privatnih škola također u većoj mjeri doživljavaju svoje nastavnike kao autoritativne. Učenici privatnih škola pokazuju i značajno veću Orijentaciju na učenje i Orijentaciju na izvedbu, dok učenici državnih škola u većoj mjeri iskazuju Orijentaciju na izbjegavanje truda.

interakcija učenik-nastavnik; rukovođenje razredom; motivacijska orijentacija; privatne i državne škole

nije evidentirano

engleski

Quality of teacher-student interactions in private and public secondary schools

nije evidentirano

teacher-student interaction; classroom management; motivational orientation; private and public schools

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

11.07.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za psihologiju

Zadar

Povezanost rada

Psihologija