Elementi nove ekonomije i njihov značaj za konkurentnost uslužnih poduzeća u Hrvatskoj (CROSBI ID 513986)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Šverko, Ivan ; Benazić, Dragan ;
hrvatski
Elementi nove ekonomije i njihov značaj za konkurentnost uslužnih poduzeća u Hrvatskoj
Ubrzanim razvojem novih usluga u razvijenim zapadnim zemljama i razvojem novog tržišnog modela utemeljenog na digitaliziranoj informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji omogućava se brza difuzija novih ideja i znanja koji igraju ključnu ulogu za razvoj i održanje konkurencijske sposobnosti poduzeća. Ekonomska globalizacija sve više pojačava intenzitet konkurencije i između uslužnih poduzeća gdje je primjena strategije imitacije usluga česta jer je pravna zaštita intelektualnog vlasništva - neopipljivih dobara, kao što su usluge - rijetkost. Zbog toga uslužna poduzeća u razvijenim zemljama nastoje brzom primjenom novih znanja i spoznaja, dobivenih svojim komunikacijskim umrežavanjem, ostvariti u tržišnom natjecanju određene konkurencijske prednosti i ojačati svoje sposobnosti. Praksa djelovanja uslužnih poduzeća u Hrvatskoj u ovom je dijelu, a posebno u prisutnosti elemenata moderne ekonomije, nedovoljno znanstveno spoznata. Istraživanja ovog područja na mikrorazinama, naročito malih i srednjih poduzeća, rijetka su. U takvim uvjetima nedovoljne informiranosti društvene zajednice o stanju naznačenih aktivnosti u ovom dijelu gospodarstva, očekuje se, bez dovoljnog znanstvenog utemeljenja, osiguranje povećanog gospodarskog rasta i razvoja. Zbog tako prosuđenog stanja u nas, smatra se društveno opravdanim istražiti prisutnost elemenata nove ekonomije u praksi uslužnih poduzeća Hrvatske te znanstvenoj i široj javnosti o tome ima uporište u najavi politike hrvatskih vlasti da se ostvari cilj: Hrvatska, zemlja znanja.
elementi nove ekonomije; uslužna poduzeća; digitalizirane mreže; konkurencijska sposobnost; inovacija usluga; internet ekonomija
Rad je na recenziji za objavljivanje
engleski
Elements of New Economy and theirs significance for Croatian service companyes competitiveness.
nije evidentirano
elements of New Economy; service companyes; digital networks;
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Druga konferencija Ekonomija moderna
predavanje
30.09.2005-01.10.2005
Zagreb, Hrvatska